«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی جدید از ساعات اولیه بامداد یکشنبه نقاط مختلف استان مرکزی را فرا گرفته و همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: این سامانه بارشی در اواخر امشب به تدریج از استان عبور می کند و در این مدت بارش باران و برف و در مناطق سردسیر و مناطق کوهستانی بارش ها اغلب به شکل برف است.
مسئول پیش بینی ادامه کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه به دلیل جابه جایی توده های هوا سرعت وزش باد تا حدی افزایش می یابد.
مرادی تصریح کرد: وضعیت هوای استان مرکزی در روز دوشنبه با کاهش ابرناکی همراه است و به تدریج افزایش پایداری هوا در استان پیش بینی می شود.
وی گفت: به دلیل شمالی شدن جریانات هوا بارش ها فردا در سواحل جنوبی دریای خزر نیز تشدید می شود و بارش ها در استان گلستان و مناطق شرقی مازندران شدید پیش بینی می شود که مسافرانی که قصد سفر به شمال کشور را دارند تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: از روز سه شنبه سامانه بارشی دیگری از نواحی شمال غرب وارد کشور می شود که بر اساس خروجی فعلی الگو های پیش یابی وضع هوا این سامانه بیشتر نوار شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و به دلیل هسته سرد این سامانه، بارش ها در بیشتر مناطق شمال غرب و دامنه های البرز به صورت برف پیش بینی شده است.
مرادی عنوان کرد: تاکنون تاثیر این سامانه بر استان مرکزی کم پیش بینی شده است اما امکان تغییر در الگوی نقشه ها و ناپایداری هوا در استان تا سه شنبه شب و چهارشنبه محتمل است.
وی گفت: ساوه با بیشینه دمای 19 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و غرق آباد با کمینه دمای یک و 2 دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
268 و 9 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.