به گزارش ایرنا، حجت الاسلام«حسین دلاوری» روز شنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: این طرح ویژه بقاع شاخصی است که در مجاورت راه های اصلی استان قرار دارند و خدمات و برنامه های پیش بینی شده در قالب آن از 27 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین سال آینده برگزار می شود.
وی ادامه داد: امامزادگان شاهزاده محمد عابد مشهد میقان، بی بی فاطمه صغری آشتیان، اسحاق و اشموعیل پیغمبر ساوه و امامزاده ریحان خمین، 72 تن ساروق، محمد(ع) و طیب(ع) روستای شهسواران، سید احمد روستای هزاوه، شاهزاده عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک و امامزاد محمد(ع) فم تفرش از جمله مهمترین بقاع متبرکه استان مرکزی هستند که میزبان طرح نوروزی و آرامش بهاری هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: برگزاری آیین لحظه تحویل سال در 60 بقعه، برگزاری آیین های مذهبی با سخنرانی های وعاظ برجسته، برپایی خیمه های معرفت در 38 بقعه، برپایی ایستگاه های صلواتی در 35 بقعه، برپایی غرفه های کودک در 33 بقعه، برپایی غرفه های چند رسانه ای در 6 بقعه از دیگر برنامه های این اداره کل در طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه است.
حجت الاسلام دلاوری اظهار داشت: همچنین برپایی غرفه های مشاوره دینی در 24 بقعه، برپایی دفاتر پاسخ به مسائل شرعی در 46 غرفه، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در 9 بقعه، برپایی غرفه های بزرگسالان، جوانان و نوجوانان و ارائه برنامه های فرهنگی در 27 بقعه و برپایی غرفه های ارائه برنامه های ابتکاری در 20 بقعه از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در طرح آرامش بهاری است.
وی یادآوری کرد: در مجموع بیش از 20 هزار نفر از هیات امنا، خادمان افتخاری آستان مقدس امامزادگان و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در طرح آرامش بهاری از 27 اسفندماه جاری تا 15 فروردین ماه سال آینده به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: عملیات های عمرانی از اوایل اسفندماه جاری در تمامی بقاع متبرکه استان تعطیل شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده هیچ گونه عملیات عمرانی، تعمیراتی در این مکان های مقدس انجام نمی شود.
حجت الاسلام دلاوری بیان کرد: 60 مبلغ دینی نیز از ابتدای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان مستقر هستند و برنامه های مهم فرهنگی از قبیل قرآن، ادعیه و طرح قرآن بخوان جایزه بگیر در این بقاع برگزار می شود.
وی در خصوص اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در طرح دست های مهربانی نیز گفت: این اداره کل بیش از 700 سبد غذایی به ارزش سه میلیارد ریال را بین ایتام، سادات نیازمند و مستمندان توزیع کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: 350 سبد غذایی به ارزش هر سبد 2 میلیون ریال و تعداد قابل توجهی کارت هدیه 2 میلیون ریالی بین نیازمندان شهرستان شازند توزیع شد.
بیش از 120 امامزاده در نقاط مختلف استان مرکزی مدفون هستند که شاهزاده محمد عابد(ع) برادر تنی امام رضا(ع) و پدر ابراهیم مجاب مدفون در آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلا و امامزادگان 72 ساروق و بی بی فاطمه صغری(س) آشتیان از شاخص ترین آنها محسوب می شوند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.