به گزارش ایرنا،‌ در ایران حدود پنج هزار بیمار مبتلا به سرطان وجود دارد که برای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی که متولی اصلی سلامت افراد به شمار می رود،‌ نیز یک چالش جدی است.
مشکلات اقتصادی و افزایش بهای برخی داروها، توجه بیشتر به بیماران سرطانی و خانواده های آنان را بیش از هر زمانی بیشتر کرده است.
البته ایرانیان همواره مصداق بارز شعر معروف شیخ اجل که می فرماید؛ «بنی آدم اعضای یکدیگرند» بوده اند و شادی های شان را با هموطنان خود تقسیم و در آلام و رنج ها هم کنار هم بوده اند.
در کنار نیک اندیشی ملی،‌ فعالیت 174 موسسه حمایت از بیماران سرطانی در کشور هم قابل تامل است و کودکان و سایر مبتلایان به سرطان از هر زمانی بیشتر چشم انتظار دستان خیر و مهربان هم میهنان هستند به خصوص اینکه در آستانه جشن باستانی نوروز هستیم که نمادی از امید،‌ نوعدوستی،‌ همکاری و تقسیم شادی ها در باورهای تاریخی این سرزمین است.
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی امام حسین (ع) به ایرنا،‌ گفت: در این مرکز شماری از بیماران سرطانی از جمله 40 کودک زیر 14 سال تحت حمایت هستند.
«سید سبحان میرحبیبی» از رنج تامین دارو و سختی اعزام بیماران به تهران برای انجام امور درمانی،‌ سخن گفت.
وی اظهار داشت: توزیع سبد غذایی عیدانه یکی از دغدغه های مهم برای بیماران نیازمند و تحت درمان به عنوان برنامه پایه‌ ای خیریه امام حسین (ع) محسوب می شود.
وی با بیان اینکه که سبد غذایی عیدانه در بین 170 خانوار تحت پوشش این موسسه توزیع خواهد شد، افزود: هدف ما این است که توزیع سبد غذایی به صورت یک برنامه مدون و درازمدت در بین بیماران تداوم داشته باشد و در این راه به کمک و مساعدت همه جانبه اقشار مختلف مردم نیازمندیم.
میرحبیبی گفت: یکی از نیاز های اساسی بیماران سرطانی که مدام از داروهای شیمیایی استفاده می کنند، تغذیه سالم و بهره گیری از مکمل های غذایی است.
میرحبیبی گفت: در چنین شرایطی به عنوان یکی از وظایف اصلی موسسه و بانیان آن، تامین و توزیع سبد غذایی در طول سال میان بیماران نیازمند را از وظایف اصلی خود می دانیم اما به تنهایی از عهده تامین مخارج بر نمی آییم و نیاز به حمایت دست های مهربان و خیراندیش هموطنان به خصوص مردم ساوه داریم.
مدیرعامل موسسه خیریه امام حسین (ع) ساوه ضمن دعوت همه جانبه مردم برای کمک به این طرح خداپسندانه، اظهار داشت: در آستانه عید نوروز که سمبل همبستگی ملی ایرانیان است ثواب کمک به بیماران نیازمند با شادی دل آنها نزد خداوند اجری صدچندان خواهد داشت و به همین خاطر از همشهریان و هموطنان می خواهیم در سفره های نوروزی شان،‌ نیازمندان جامعه از جمله مبتلایان به سرطان را فراموش نکنند.
وی با اشاره به خدمات و حمایت های خیران نیک اندیش و برخی تشکل های غیردولتی گفت: در این خصوص برای رفع سوء تغذیه و فقر غذایی کودکان و بیماران در حال شیمی درمانی، گام های اساسی برداشته اند که جای قدردانی دارد.
میرحبیبی گفت: توزیع سبد غذایی از طرح‌های در دستور کار و موفق این موسسه خیریه بوده که رضایت مندی بیماران هدف را فراهم آورده و بسیاری از خیران نیز با خلوص نیت، نذورات خود را به این موسسه اهداء می کنند و‌ اکنون نیز همه تلاش ما تداوم تهیه و توزیع سبد غذایی حمایتی برای بیماران نیازمند است.
وی همچنین از مساعدت همه جانبه مسئولان و اقشار مختلف جامعه که در طرح عام المنفعه حمایت از بیماران سرطانی مشارکت دارند،‌ قدردانی کرد.
وی گفت: برای تهیه سبد غذایی شب عید بیماران تحت پوشش این مرکز، مبلغی افزون بر 100 میلیون ریال توسط اعضای انجمن دوستداران طبیعت اهدا شد که سبب دعای خیر بیماران و مراتب قدردانی آنها و متولیان مرکز خیریه امام حسین (ع) ساوه است.
بر اساس اعلام پرفسور «ناصر پارسا» عضو انجمن سرطان ایران که پیشتر با حضور در ساوه از وضعیت بیماران سرطانی این شهرستان بازدید کرد،‌ سالانه افزون بر 10 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور برای مداوای بیماران سرطانی هزینه می شود.
گزارش از: یحیی معماری
/3075/ 6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.