رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه روز سه شنبه به ایرنا گفت: با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی امسال، بیش از 14 هزار اصله نهال بین مردم این شهرستان توزیع شده است.
حسین آبکار توزیع این تعداد نهال را در مرکز نهالستان صفرابسته ، نهالستان بندرکیاشهر و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بصورت حواله ای و از نوع آفرا ، بلوط ، شیردار ، تاکسیدیم ، ون ذکرکرد.
آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده و دارای 12 هزار هکتار جنگل ، مرتع و اراضی ساحلی است.
پارک جنگلی صفرابسته این شهرستان با حدود یک هزار و 400 هکتار مساحت یکی از جنگل های منحصر بفرد است که به عنوان زیست گاه اصلی گونه حفاظتی درخت سفیدپلت محسوب می شود.

** دانش آموزان در آستارا نهال کاشتند
جمعی از دانش آموزان مدرسه شهید مسعودپی آستارا با کاشت 40 اصله نهال در محوطه آموزشگاه، هفته منابع طبیعی را گرامی داشتند.
به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا در این آئین گفت: درختان و گیاهان برای ادامه حیات بشر مهم هستند و اکسیژن تولیدی جنگل ها امکان تنفس و حیات را برای ما میسر می سازد.
نسرین غزنوی افزود: نهالکاری از راه های حفاظت از طبیعت است و حفظ و پرورش درختان موجود، مهم تر از کاشت آنهاست و باید فرهنگ حفاظت طبیعت ترویج یابد.
وی از دانش آموزان خواست در حفظ درختان بکوشند و با پرهیز از شکستن شاخه ها و نهال ها، خانواده خود را نیز برای درختکاری ترغیب کنند.
15 تا 22 اسفندماه هفته منابع طبیعی و شهرستان آستارا دارای 40 هزار هکتار اراضی ملی است.
7287/2007/7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.