مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در حاشیه بهره برداری از این طرح به ایرنا، گفت: این طرح در 11 هزار هکتار و 2 بخش خاکریز به طول بیش از یک هزار و 300 متر انجام شده که در مجموع 72 هزار متر مکعب عملیات خاکی برای آن اجرا شده است.
«عبدالحسین محمدی» اظهار داشت: سازه های طولی و سنگی این طرح به وسعت 824 متر مکعب با اعتباری افزون بر پنج میلیارد و 300 میلیون ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی با هدف جلوگیری از ورود سیلاب به شهر پرندک و تغذیه آب سفره های زیرزمینی اجرا شده است.
وی اظهار داشت: طرح سازه های هلالی نیز برای ذخیره بارش ها همراه با بذر و بوته کاری به مساحت 135 هکتار با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال اجرا شد.
وی افزود: این طرح با هدف استحصال آب در سطح مراتع و افزایش پوشش گیاهی در تولید علوفه انجام شده و بخشی از طرح پخش سیلاب در محدوده حوزه شهری پرندک محسوب می شود.
محمدی گفت: برای گرامیداشت نام و یاد شهدای والامقام شهر پرندک، 49 اصله نهال در ورودی این شهر غرس شد و نظیر این اقدام در همه شهرستان های استان مرکزی انجام شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی افزون بر 500 هزار اصله نهال در این استان توزیع و کاشته شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زرندیه نیز، گفت: 53 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در میان شهروندان توزیع شد.
«احمد رهنما» تصریح کرد: کاشت نهال در شهرهای مختلف شهرستان زرندیه با همکاری شهرداری ها و در راستای افزایش فضای سبز با توزیع نهال کاشته شده است.
شهرستان زرندیه به مرکز شهر مامونیه با جمعیت 64 هزار نفر دارای 60 هزار هکتار سطوح باغی و زراعی است.
6539/4896/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.