حسن ایزانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه ها و نهادها پیش از دریافت نهال، باید نسبت به حفر و ایجاد چاله ها مبادرت کرده و در زمینه تامین آب مورد نیاز هم اطمینان بدهند در غیر این صورت، نهال در اختیارشان قرار نمی گیرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجنورد خاطرنشان کرد: کارشناسان در بازدیدها، موارد را بررسی می کنند تا شرایط برای غرس نهال ها و نگهداری از آن مناسب باشد.
ایزانلو افزود: همزمان با هفته منابع طبیعی، 47 هزار اصله گونه جنگلی در این شهرستان غرس و حدود 750 هکتار به فضای سبز افزوده می شود.
وی خاطرنشان کرد: گونه های جنگلی که در این هفته غرس می شود شامل سرو خمره ای، زبان گنجشک، اقاقیا، ارغوان، کاج تهران، افرا زینتی، عرعر، صنوبر، زیتون تلخ و بادام است البته نهال های صنوبر در قالب زراعت چوب تنها به زارعان داده می شود.
وی اظهار داشت: غرس نهال ها در قالب اجرای قرارداد منعقد شده میان دستگاه ها و نهادهای مختلف انجام و نهال ها به صورت رایگان توزیع می شود.
ایزانلو غرس نهال در بوستان دوبرابر بجنورد، شهرک صنعتی، دانشگاه ها، توزیع نهال گلدانی در نماز جمعه و اعزام کارشناسان به مدارس برای تبیین اهداف و برنامه های منابع طبیعی را از برنامه های منابع طبیعی در شهرستان بجنورد اعلام کرد.
به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد اظهار داشت: 85 درصد درختان جنگلی غرس شده، سبز می شود.
15 تا 21 اسفند در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.