«حسن شریفی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:101 میلیارد و 791 میلیون ریال از سوی دولت برای تجهیز این اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار به صورت بلاعوض پرداخت شده است.
وی افزود: عملیات احیا، لایروبی و مرمت 16 رشته از قنوات در شهرستان ساوه نیز در سال جاری انجام و یک کیلومتر و 400 متر کانال آبیاری عمومی ایجاد یا بهسازی شده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوه خاطرنشان کرد: 11 میلیارد و 434 میلیون ریال کمک بلاعوض نیز امسال برای اجرای طرح های عمرانی بخش کشاورزی شهرستان ساوه پرداخت شد.
شریفی در خصوص فعالیت های حوزه حفظ نباتات ساوه گفت: در سطح 11 هزار و 561 هکتار از مزارع گندم و یکهزار و 793 هکتار از مزارع جو شهرستان ساوه نیز کار مبارزه با علف هرز انجام شد.
وی اظهار داشت: در 22 هزار و 890 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان نیز عملیات مبارزه با سن گندم و در 652 هکتار از اراضی کشاورزی هم با جوندگان مبارزه شد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوه گفت: در مجموع عملیات مبارزه با آفات زراعی و باغی در 43 هزار و 416 هزار هکتار از اراضی شهرستان ساوه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شد.
شریفی هچنین فعالیت‌های ترویجی این سازمان را شامل برگزاری 185 مورد کلاس آموزشی برای بهره برداران و نیز ایجاد 17 سایت آموزشی در این شهرستان عنوان کرد.
وی توضیح داد: به منظور آموزش دانش آموختگان بخش کشاورزی ساوه 6 هزار و 400 نفر روز آموزش در سال جاری برگزار و به هفت هزار و 164 نفر نیز آموزش های انفرادی و مشاوره فنی ارایه شد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوه، ایجاد یک فقره صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی را از دیگر فعالیت های جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در سال جاری عنوان کرد.
شهرستان ساوه با داشتن 135 هزار هکتار سطوح زراعی و باغی سالانه حدود 600 هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را تولید می کند.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.