به گزارش ایرنا، سید «علی آقا زاده» روز پنجشنبه در دومین نشست مشورتی توسعه استان مرکزی در شهر مهاجران افزود: مجمع مشورتی توسعه استان مرکزی بدون هیچ چشم داشتی در مسیر بالندگی استان حرکت می کند و اینکه این مجمع یک تشکل سیاسی است اشتباه محض است.
وی اظهار داشت: برخی افراد در خصوص شورای مشورتی توسعه استان مرکزی دچار سو تفاهم شده اند در صورتی که آنچه از مجمع مشورتی کشور به استان ها به خصوص استان مرکزی تراوش می کند سیاست های کاربردی برای اصلاح و بهبود شرایط است و هیچ نگاه سیاسی در این بخش وجود ندارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: مجمع مشورتی استان مرکزی وظیفه دارد نقطه نظرات نخبگان تمامی گروه های سیاسی را دریافت کرده و در راستای بالندگی استان بکار ببندد.
آقازاده افزود: بی شک همانطور که در تمامی دولت های گذشته مشکلات و ضعف هایی وجود داشته در دولت تدبیر و امید هم بروز کرده که باید با بهره گیری از ظرفیت مجمع مشورتی توسعه استان ها، ضعف ها را به حداقل رساند.
وی گفت: بخش عمده ای از چالش های مسایل اجرایی را می توان با مشورت و همفکری حل کرد که مدیران دستگاه های اجرایی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
استاندار مرکزی افزود: مشورت یک اصل مهم در تصمیم گیری های کلان است و بهره گیری از مشاوره های کارآمد مجمع مشورتی توسعه این استان باید سرلوحه امور تمامی مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
آقازاده تاکید کرد: اقتصاد بالنده و تامین معیشت آحاد جامعه پیش نیاز فعالیت های سیاسی و اجتماعی است بنابراین تمام ظرفیت های استان در شرایط کنونی باید در راستای توسعه اقتصادی بکار گرفته شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دستاورد بلوغ ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی باید پرهیز از اشتباهات گذشته باشد.
سید «مهدی مقدسی» افزود: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان قانون هایی وضع می شود‌ که گاه نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه بر مشکلات کشور اضافه می کند.
وی ادامه داد: به جای اینکه طرح ها و لوایح از دانشگاه ها و اتاق های فکر به مجلس تقدیم شود از سوی یک یا برخی نمایندگان مطرح می شود که پس از تصویب حتی یکسال هم کارآمدی ندارد.
وی تاکید کرد: اگر قرار است مجلس جایگاه خود را حفظ کند باید از اندیشه های پاک بهره گیری کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، بر اصلاح ساختار دولت تاکید کرد و گفت: باید از حرکت های پوپولیستی پرهیز و دولت را به معنای واقعی کوچک کرد.
مقدسی بیان کرد: مسئولانی که از کنوانسیون دفاع کردند نباید خائن قلمداد شوند چرا که باید منطقی و عقلانی پاسخگوی مشکلات مردم بود.
وی بیان کرد: باید شرایط را به گونه ای فراهم کرد که بودجه ریزی کشور اصلاح شود و با پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب در مسیر انقلابی گام برداشت تا اشتباهات گذشته تکرار نشود .
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی اضافه کرد: تنها کسانی که پرچم آمریکا را در مجلس به آتش کشیدند دلسوز نظام نیستند، ما هم با عقل و منطق و پشتیبانی از مقام ولایت و آرمان های نظام دلسوز نظام هستیم.
مقدسی خاطر نشان کرد: همه در کشتی نظام نشسته اند و باید با وحدت، انسجام و استفاده از ظرفیت ها در مسیر توسعه کشور گام برداشت.
رئیس مجمع مشورتی توسعه استان مرکزی در این همایش گفت: این مجمع با حضور نخبگان و نیروهای تاثیرگذار و با انگیزه استانی و شهرستانی تشکیل شده و از افرادی که در برون رفت از مشکلات مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی صاحب ایده و نظریه هستند نیز اسقبال می شود.
حجت الاسلام «حجت هاشمی» افزود: مجمع مشورتی توسعه استان مرکزی علاوه بر قانونی و رسمی بودن، هیچ جهت گیری سیاسی ندارد و از تمام فعالان بخش های مختلف انتظار می رود این مجمع را که در راستای توسعه همه جانبه استان تشکیل شده، همراهی کنند.
وی ادامه داد: مدیریت‌ در نظام اسلامی مبتنی بر شور و مشورت است و در قرآن کریم نیز نسبت به این مهم تاکید شده است و انتظار می رود اقشار مختلف جامعه‌ در این خصوص مشارکت داشته باشند.
رئیس مجمع مشورتی توسعه استان مرکزی افزود: وحدت و همدلی مردم و مسئولان تاکنون توطئه های استکبار جهانی را خنثی کرده و تقویت این مهم برون رفت از مشکلات اقتصادی و رسیدن به شرایط مطلوب را رقم می زند.
حجت الاسلام هاشمی افزود: با مجمع مشورتی توسعه استان می توان صدای مردم را بهتر شنید و نسبت به تحقق خواسته های لایه های مختلف جامعه برنامه ریزی کرد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.