یحیی کمالی پور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در کشور، هیچ آماری از کانون‌های آسیب اجتماعی نداریم و این مساله یکی از چالش‌های فراروی کشور در حوزه برنامه ریزی برای آسیب های اجتماعی است.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به آمار ثبت 10 هزار مورد کودک آزاری در سال گذشته توسط اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر این آمار بر اساس پایش‌های معایناتی و علمی باشد، بی تردید رقم بسیار قابل توجه و زنگ خطری در حوزه مسائل اجتماعی است.
وی ادامه داد: اگر اورژانس اجتماعی آمار مراجعه به این مرکز را 10 هزار نفر اعلام کرده مطمئناً رقم قابل توجه دیگری نیز در سطح کشور وجود دارد که به این مراکز مراجعه نکرده اند و عملاً دسترسی به آن ها حتی برای مراکز اورژانس اجتماعی نیز وجود ندارد.
کمالی پور ثبت 10 هزار کودک آزاری در یک سال را فاجعه برشمرد و گفت: سال آینده حتی به قانون حمایت از کودکان و نوجوانانی که تصویب کرده ایم هم نباید اکتفا کنیم و باید تمامی نهادهای پوششی، اجتماعی، مدنی و متولی را در این حوزه حساس کنیم.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز باید بُعد نظارتی اش را در حوزه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی قوی تر کند تا ضمن کاهش این آسیب‌ها شاهد پیشگیری از بروز اینگونه مسائل نیز باشیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه زنگ خطر در حوزه آسیب‌های اجتماعی به صدا در آمده است، عنوان کرد: با روش‌های علمی باید کانون‌های آسیب اجتماعی و خانواده‌های آسیب‌پذیر و نهایتاً مروجان کودک آزاری‌ها را شناسایی کنیم و قوه قضاییه هم باید با مجرمان به شدت برخورد کند.
وی به نقش آموزش در کاهش کودک آزاری‌ها اشاره و تصریح کرد: بی تردید آموزش نقش بسیار موثری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه کودک آزاری دارد و می‌تواند از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.