«مهدی زندیه وکیلی» روز سه شنبه در نشست اعضای ستاد خدمات سفر استان مرکزی، افزود: کمیته های 10گانه ستاد اجرایی خدمات سفر این استان باید بکوشند با ارایه خدمات مطلوب و رضایت بخش به مسافران نوروزی، زمینه ماندگاری هر چه بیشتر آنان را در استان فراهم کنند.
وی ادامه داد: استان مرکزی در مسیر شاهراه کشور قرار گرفته و بیشتر مسافرانی که قصد تردد از شرق به غرب و شمال به جنوب کشور را دارند از این استان می گذرند، بنابراین باید با برنامه ریزی های حکیمانه و ارایه خدمات ارزشمند، آنان را به گردشگران ماندگار تبدیل کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: عملیات تجهیز و آماده‌سازی نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی و سکوی های نماز در جاده ها و میادین اصلی استان باید برای خدمات رسانی به مردم و مسافران نوروزی آغاز شود.
زندیه وکیلی افزود: شناسایی نقاط حادثه خیز در جاده های استان و استقرار پایگاه های سلامت و امداد و نجات در نزدیکی این نقاط باید در دستور کار کمیته های مذکور قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: عملیات حفاری در جاده های درون و برون شهری استان باید از 20 اسفند تا 20 فروردین ماه سال آینده تعطیل شود و حفاری های گذشته نیز باید تا 20 اسفندماه ساماندهی شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: پایگاه های آتش نشانی در نقاط مختلف شهری و جاده ای استان باید در ایام تعطیلات نوروز فعال باشند و در تمامس ساعات شبانه روز باید در آماده باش کامل باشند.
زندیه وکیلی افزود: با توجه به اینکه فروردین ماه سال آتی امکان بارش های مداوم وجود دارد، شهرداری های استان باید نسبت به تامین زیرساخت های لازم در پارک های مبادی ورودی شهرها برای ایجاد اسکان موقت اقدام کنند.
وی ادامه داد: تمامی شهرستان های استان باید نسبت به ایجاد نوروزگاه در راستای ارایه خدمات به مسافران و معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی استان اقدام کنند و اینترنت رایگان نیز در نوروزگاه ها و پارک های اقامتی در اختیار گردشگران قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: 70 مدرسه با 601 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی این استان تدارک شده و نیاز است ظرفیت های هتل و مهمانسراهای استان از سوی کمیته اسکان ستاد خدمات سفر استان مشخص و به دبیرخانه ستاد ارایه شود.
زندیه وکیلی نسبت به تامین امنیت نوروزگاه های استان تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی باید با گشت های مداوم نسبت به این مهم اقدام کند و دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان نیز تجهیزات خود را در محدوده نوروزگاه مستقر کنند.
وی اضافه کرد: 54 محل برای توزیع میوه ایام عید در نقاط شهری استان برنامه ریزی شده اما، فرمانداری های استان باید زمینه توزیع میوه نوروزی را در مراکز دهستان ها نیز فراهم کنند.
وی یادآوری کرد: فرمانداری ها باید عملکرد تمامی دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان مرکزی را مورد ارزیابی قرار دهند و نتایج آن را حداکثر تا 2 روز بعد از تعطیلات به دبیرخانه ستاد ارائه دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان در اراک برای اسکان موقت مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
«علیرضا ایزدی» با بیان اینکه 10 کمیته برای ارایه هر بیشتر خدمات به مسافران نورزی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان تشکیل شده است، گفت: کمیته حمل و نقل و راهداری با مسئولیت اداره کل راهداری، امداد و نجات با مسئولیت جمعیت هلال احمر، خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیکی با مسئولیت ستاد فرماندهی انتظامی استان و شهرداری ها و همیاری ها نیز با مسئولیت دفتر امور شهری شوراهای اسلامی استانداری مرکزی به مسافران نورزوی خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: کمیته برنامه ریزی و آمار با مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی، خدمات اسکان و رفاه با مسئولیت شهرداری ها، نظارت و تنظیم بازار با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت، ارزیابی عملکرد اداره کل بازرسی استانداری، بهداشتی و پزشکی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی و اطلعات، تبلیغات و فضای مجازی با مسئولیت اداره کل صدا و سیمای استان مرکزی به مسافران نورزی خدمات رسانی می کنند.
مجموعه بازار تاریخی اراک، حمام و موزه چهارفصل، مسجد جامع و مسجد سرخ ساوه، آتشکده آتشکوه محلات، بافت تاریخی شهر نراق، غاز نخجیر، مسجد شش ناو تفرش، سراب عباس آباد شازند،بیت تاریخی امام( ره )، قلعه سالار محتشم خمین، موزه مردم شناسی آشتیان و سنگ نگاره های تیمره خمین، بخشی از جاذبه های دیدنی استان مرکزی است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.