حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رعایت فرایندی انتخابات بر تک تک مجریان، نامزدهای انتخابانی و عوامل بازرسی و نظارت لازم است و تخطی از قانون از سوی هیچ جریان یا فردی در جریان انتخابات محلی از اعراب نداردو با قاطعیت با آن برخورد می شود.
وی ادامه داد: کسانی که خود را در معرض رای می گذارند باید از هر نظر سرآمد و برجسته باشند و قانون شکنان صلاحیت ورود به شوراهای اسلامی را ندارند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد:در این دوره از انتخابات یکی از شاخص های تعیین صلاحیت بر رعایت زمان بندی تقویم انتخابات گذاشته شده و بر اساس مستندات در فضای مجازی و محیط های رسمی و غیررسمی در تبلیغات زودهنگام ،صلاحیت نامزدها برای استمرار رقابت انتخاباتی رقم می خورد.
حجت الاسلام سلیمی افزود: تبلیغات فضای مجازی باید در تاریخ معین تبلیغات انتخاباتی انجام شود و هر آنچه در تبلیغات معمولی اشکال قانونی دارد در تبلیغات مجازی نیز خلاف قانون است.
وی گفت: افرادی که خلاف قانون رفتار می کنند باید پاسخگو باشند و قانونگذار این تخلفات و جرائم را مشخص کرده است.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفت: شورای های اسلامی از جایگاه ویژه ای در کشور برخورداراست و هیچ سازمان و دستگاهی نمی تواند شورا های اسلامی را منحل کند.
وی بیان کرد: دامنه فعالیت شوراها بسیار گسترده است و نیاز به افراد توانمند ،کارآمد ،اصلح و مجرب دارد تا بتوانند در مدیریت شهری و روستایی تاثیر گذار باشند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.