به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز شنبه در آیین افتتاح کمپین پیشگیری از ماده مخدر گل در اراک افزود: حضور اقشار مختلف مردم و دستگاه های اجرایی در زمینه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر تنها راهکار مقابله با این معضل اجتماعیبه شمار می رود که جامعه را در برابر شیوع این مواد واکسینه می کند.
وی ادامه داد: امروزه در حوزه پیشگیری از آسیب های مواد مخدر مسئولیت متوجه همه ایرانیان و دستگاه های اجرایی بوده و تمام افراد جامعه باید به میزان توان خود در عرصه مقابله با این معضل اجتماعی وارد شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: مواد مخدر از جمله مهمترین تهدیدهای جامعه بشری است که باید با افزایش آگاهی ها از راه های پیشگیری و مقابله با آن خود و جامعه را در برابر این تهدید بیمه کنند.
اکرمی خاطر نشان کرد: افراد جامعه که در برابر تهدید ها احساس مسئولیت اجتماعی می کنند باید در عرصه مقابله با مواد مخدر با جدیت وارد شوند زیرا واگذاری این معضل اجتماعی تنها به دستگاه های خاص کمک به شیاطین برای رسیدن به اهداف آنان است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کارزار شیشه و کمپین مقابله با ماده مخدر گل برای نخستین بار در کشور در این استان برگزار شده و این استان از جمله استان های برتر در زمینه پیشگیری از مواد مخدر در جامعه است.
«احمد ملک حسینی» افزود: کمپین مقابله با ماده مخدر گل از امروز یازدهم اسفند ماه به مدت یک هفته در استان مرکزی برگزار شده و در این مدت اطلاعات و راهکارهای پیگیری از اعتیاد افراد به این ماده به افراد جامعه ارایه می شود.
معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس اطلاعات و آمار موجود مصرف ماده مخدر گل پس از تریاک دومین ماده مصرف شده در جامعه به سمار می رود که نسل آینده کشور را نشانه رفته است.
«کیانوش امینی» افزود: پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل تنها راهکار مقابله با این ماده مخدر بوده و برای مقابله با این معضل اجتماعی پیشگیری از شیوع اعتیاد به آن باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی ادامه داد: افراد که مصرف ماده مخدر را شروع می کنند در کوتاه ترین زمان به سراغ تزریق و مصرف مواد مخدر خطرناک رفته و در کوتاهترین زمان به بیماران روانی مزمن تبدیل می شوند.
معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی خاطر نشان کرد: اکنون هیچگونه درمانی برای اعتیاد به ماده مخدر گل وحجود نداشته و در صورت مراجعه مصرف کنندگان این ماده به مراکز درمانی هیچگونه درمانی دریافت نمی کنند.
کمپین پیشگیری از ماده مخدر گل از امروز شنبه یازدهم اسفند ماه در استان مرکزی آغاز و به مدت یک هفته اجرا می شود.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.