به گزارش ایرنا، «محمد زهرایی» روز چهارشنبه در نشست پشتیبانی از گروه های جهادی استان مرکزی افزود: این گروه ها متشکل از 250 هزار نفر هستند که در راستای رفع محرومیت از مناطق کمتر برخوردار فعالیت دارند و سالانه یک میلیون طرح توسط این گروه ها انجام می شود.
وی ادامه داد: از 100 درصد فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم 27 درصد در زمینه عمرانی و بقیه در سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی انجام می شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: یکهزار دانش آموخته رشته عمران در گروه های جهادی سازمان بسیج سازندگی در انجام فعالیت های محرومیت زدایی مناطق کمتر برخوردار فعالیت دارند.
زهرایی، مردمی بودن و بهره گیری از توان خیران در اجرای طرح های سازمان بسیج سازندگی مناطق کمتر برخوردار را از جمله برنامه های این سازمان دانست و افزود: 20 درصد اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح های بسیج سازندگی کشور در مناطق محروم کشور توسط خیران تامین و پرداخت می شود.
وی گفت: اجرای طرح ها در مناطق محروم کشور با کمترین زمان و بالاترین کیفیت از برنامه های سازمان بسیج سازندگی در این مناطق است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور سازماندهی، هدایت و تعامل با دستگاه های اجرای از جمله ماموریت های این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: بسیج سازندگی رقیب دستگاه های دولتی نیست بلکه کمکی در راستای اجرای طرح های محرومیت زدایی و تسهیل در ارایه خدمت به مردم است.
زهرایی گفت: ماموریت های جهادی می تواند به عنوان میدان عمل برای آموزش به جوانان باشد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از اجرای 40 هزار طرح محرومیت زدایی در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی در کشور خبر داد و گفت: این عملیات با رمز یا فاطمه الزهرا سال آینده در تمامی استان های کشور اجرا می شود.
زهرایی اظهار داشت: این طرح ها با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی، آستان قدس رضوی، قرارگاه خاتم الانبیا و دولت انجام می شود و بسیج سازندگی نیز به عنوان تسهیلگر این اقدام ها حضور دارد.
وی ادامه داد: سال 98آتی از نظر سیاسی و اقتصادی شرایط پیچیده ای دارد و با توجه به افزایش توطئه های دشمنان باید زیرکی و هوشیاری مسئولان نیز برای مقابله با این توطئه ها افزایش یابد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: تعامل و هم افزایی دستگاه های مختلف اجرای و بسیج سازندگی در اجرای این طرح ها در سال آینده افزایش امید و نشاط در بین مردم جامعه را به همراه دارد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد را از دیگر ماموریت های این سازمان دانست و افزود: حضور فعال مردم در فعالیت های اقتصادی و تولیدی از مهمترین راهکارهای مردمی کردن اقتصاد و خنثی سازی توطئه دشمنان است.
زهرایی یادآور شد: 435 قطب در شهرستان های کشور وجود داشت که با شناسایی زنجیره مردمی تعداد این طرح ها سال آینده به 800 طرح افزایش می یابد.
وی ادامه داد: این زنجیره ها با هدف افزایش پیوند اجتماعی و مردمی و با هدف جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرها انجام می شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از عضویت این سازمان در سامانه کارا خبر داد و گفت: با عضویت در این سامانه ظرفیتی برای رفع محرومیت و ارایه خدمت بیشتر به مردم در این منطقه فراهم شده است.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: 910 میلیون دلار انواع کالا امسال با وجود تحریم و محدودیت ها از گمرکات این استان به 80 کشور جهان صادر شد که این مهم نشان از غلبه مردم و تولیدکنندگان استان و کشور بر توطئه های دشمنان است.
سید«علی آقازاده» افزود: صادرات این کالاها به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: 380 میلیون دلار انواع کالا امسال به استان مرکزی وارد شد که انواع ماشین آلات و محصولات مورد نیاز تولید از جمله عمده ترین کالاهای وارد شده به استان بوده است.
استاندار مرکزی گفت: 40 میلیارد دلار انواع کالا در سال جاری از کشور صادر و 38 و پنج دهم میلیارد دلار به کشور وارد شده است که این مهم نشان از مثبت بودن یک و نیم میلیارد دلاری تراز تجاری کشور در سال جاری دارد.
آقازاده خاطرنشان کرد: صادرات کالا از کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک درصد افزایش داشته است.
وی افزود: صادرات کالا از استان مرکزی نسبت به کالاهای وارد شده به استان بیش از نیم میلیارد دلار بیشتر است که این مهم نشان از افزایش تراز تجاری استان نسبت به کشور دارد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: افزایش صادرات کالا در شرایطی است که دشمنان تحریم ها را اعمال کرده اند اما با همبستگی، وحدت و انسجام مردم و مسئولان این موفقیت حاصل شده است.
آقازاده با یادآوری آغاز 40 هزار طرح محرومیت زدایی در پنجمین دهه انقلاب اسلامی توسط بسیج سازندگی گفت: اجرای این طرح ها توسط جوانان گام مثبتی در پیشرفت، توسعه و خدمت رسانی به مردم است.
وی ادامه داد: استان مرکزی اجرای یکهزار طرح از مجموع این طرح ها برعهده گرفته است و با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه ها آمادگی افزایش 2 برابری اجرای این طرح ها در استان وجود دارد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: اهداف تمامی گروه ها و احزاب سیاسی در زمینه توسعه و پیشرفت کشور یکسان است و این مهم فرصت مناسبی در زمینه رفع محرومیت زدایی است.
آقازاده گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان مرکزی وظیفه دارند فعالیت های عمرانی کوچک و متوسط خود را برای رفع محرومیت و ترویج فرهنگ همکاری و اتحاد به سازمان بسیج سازندگی واگذار کنند.
استاندار مرکزی افزود: واگذاری فعالیت ها به بسیج سازندگی به معنی نادیده گرفته شدن بخش خصوصی نیست و با برنامه ریزی باید از ظرفیت این بخش نیز بهره گیری شود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 40 هزار طرح محرومیت زدایی همزمان با آغاز دهه پنجم انقلاب در کشور آغاز شده که 975 عدد این طرح ها به این استان اختصاص یافته است.
سردار «محسن کریمی» افزود: عملیات اجرایی 80 طرح آغاز شده و پیش بینی می شود تا 6 ماه آینده بهره برداری از تمامی این طرح ها آغاز شود.
در پایان این نشست از خدمات سرهنگ«علی فراهانی» تشکر و «امید محترمی» به عنوان رئیس بسیج سازندگی استان مرکزی معرفی شد.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.