به گزارش ایرنا، «محمدرضا جیریایی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست با فرماندار خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: 360 هزار و 145نفر این افراد تحت پوشش صندوق بیمه عشایر و روستاییان، 92 هزار و 130نفر تحت پوشش صندوق بیمه کارکنان دولت، 34 هزار و 559 نفر تحت پوشش صندوق بیمه سایر اقشار (جانبازان و خانواده شهدا) و 121 هزار و 765 نفرتحت پوشش صندوق بیمه همگانی سازمان بیمه سلامت قرار دارند.
وی ادامه داد: پنج هزار و 35 نفر از بیمه شدگان اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان هستند که این افراد ماهیانه با پرداخت 220 هزار ریال می توانند از تمامی خدمات درمانی و بهداشتی موسسه های بخش دولتی و خصوصی استان بهره مند شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار داشت: 85 درصد از بیمه شدگان سلامت که تحت پوشش بیمه پایه قرار دارند خدمات مورد نیاز را رایگان دریافت می کنند.
دکتر جیریایی گفت: یکهزار و970 نفر از اتباع بیگاه در این استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.
وی با اشاره به ارایه خدمات توسط 735 موسسه طرف قرار داد در استان به بیمه شدگان سلامت افزود: این موسسات 280 هزار سند در پایان هرماه به اداره کل ارسال و 150 میلیارد ریال برای این اسناد پرداخت می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: مطالبات پارسال موسسات طرف قراداد به طور کامل پرداخت و بدهی امسال به موسسات خصوصی تا شهریور و بخش دولتی تا دی ماه تسویه شده است.
دکتر جیریایی افزود: بیش از56 درصد ازجمعیت خمین معادل 60 هزارو 176 نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی به شکل پایلوت از فروردین در خمین گفت: این شهرستان به دلیل داشتن امکانات پزشکی نظیر سونوگرافی، و آزمایشگاه به عنوان نمونه اجرای طرح در استان انتخاب شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تاکید کرد: اجرای این طرح با هدف دفاع از حقوق بیمه شدگان در زمان مراجعه به پزشک است و سبب صرفه جویی در هزینه و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان می شود.
فرماندار خمین نیز در نشست با مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: رضایتمندی مردم و تسهیل در امور از مهمترین سیاست های کلان کشور است و اجرای این طرح نیز می تواند در صیانت از حقوق بیماران تاثیرگذار باشد.
«احمد طهرانی» افزود: برنامه تحول نظام سلامت از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است و طرح نسخه الکترونیکی نیز در راستای تحول نظام سلامت اجرا می شود.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نباید برای مردم دردسر ایجاد کند ادامه داد: آموزش پزشکان، شناسایی نقاط قوت و ضعف و مدیریت درست می تواند مشکلات اولیه نسخه الکترونیکی را حل کند.
فرماندارخمین اظهار داشت: با توجه به افزایش مراجعه کنندگان به پزشک در زمان تعطیلات نوروز در این شهرستان اجرای طرح از اردیبهشت سال آینده آغاز شود.
بیش از 97 درصد از موسسه های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.
9930/7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.