«خلیل خسروبیگی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 10 مورد از این نمایشنامه ها در بخش مسابقه، چهار نمایشنامه در بخش جنبی و 2 نمایشنامه دیگر نیز خیابانی است.
وی ادامه داد: نمایش های هالووین به نویسندگی و کارگردانی«محمد جواد شریفی»، سوء قصد به نویسندگی و کارگردانی «شهاب پیرولی»، اصلحه به نویسندگی و کارگردانی«میثم مظفری»، آی ضحاک به نویسندگی «ناصر کریمی نیک» و کارگردانی«صابر خلیلی» و اشب باه کوچولو به نویسندگی و کارگردانی «حسین جهانگیری» در بخش مسابقه با یکدیگر به رقابت می پردازند.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی اظهار داشت: نمایش های اعتراف به نویسندگی «فرزاد درویشی» و کارگردانی«رامین قادری»، مرغ های ترازو به نویسندگی«ناصر کریمی نیک» و کارگردانی«مصطفی کریمی نیک»، غسال خان به نویسندگی «بابک غلامی» و کارگردانی« خشایار فراهانی» و «بابک غلامی»، نفرین ترین حوا به نویسندگی «فاطمه محمدیان» و «شهرام سلطانی» و کارگردانی «شاهین سلطانی» و مرگ کسب و کار عاشقانه من به نویسندگی «میلاد شایسته» و سید «سجاد قریشی» از دیگر نمایش های بخش مسابقه نهمین جشنواره استانی نمایش های کوتاه صحنه است.
خسروبیگی اضافه کرد: همچنین نمایش های گردآفرید با اجرای«فاطمه سلامی زاده»، خانه بی خانمان به نویسندگی و کارگردانی «علی کاتبی»، اجرای بازی های نمایشی با اجرای «محمد صمدیان» و بوی بهشت به نویسندگی و کارگردانی «ناصر کریمی نیک» در بخش جنبی این جشنواره اجرا می روند.
وی بیان کرد: نمایش انفجار مخوف به نویسندگی و کارگردانی «حشمت الله زارعی» و هشتک لاکچری به نویسندگی و کارگردانی «میثم سرآبادانی» در بخش خیابانی نهمین جشنواره استانی نمایش های کوتاه صحنه اجرا می کنند.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی اضافه کرد: فراخوان نهمین جشنواره نمایش های کوتاه صحنه آذرماه امسال به گروه ها و فعالان عرصه نمایش استان مرکزی ارسال شد و از مجموع نمایشنامه های رسیده به این جشنواره 32 اثر به مرحله بازبینی راه یافتند که در این بخش نیز آثار، مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفت که در نهایت 16 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.
خسروبیگی گفت: این جشنواره از هفتم تا نهم اسفندماه جاری از ساعت 16 تا 20 در محل فرهنگسرای آیینه اراک برگزار می شود.
وی اظهار داشت: نهمین جشنواره استانی نمایش های کوتاه صحنه با هدف کشف و پرورش هنرمندان جوان در راستای توسعه هنر نمایش استان مرکزی برگزار شده است.
یکهزار و 200 هنرمند نمایش در 20 گروه تخصصی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.