«محسن شانقی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گواهی حمل سه هزار و 275 راس گاو و گوساله در قالب 375 محموله و 2 هزار 246 راس گوسفند در 36 محموله از استان مرکزی به استان های همجوار امسال توسط اداره کل دامپزشکی این استان صادر شده است.
وی ادامه داد: گواهی حمل 32 هزار و 523 کیلوگرم گوشت تازه گاو و گوساله در 88 فقره و 119 هزار و 650 کیلوگرم گوشت منجمد در 68 فقره برای حمل به استان های همجوار و سایر استان های کشور در این مدت توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 9 هزار و 974 کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه نیز در این مدت در 19 فقره با مجوز اداره کل دامپزشکی این استان به استان های تهران و سایر استان های همجوار ارسال شده است.
شانقی یادآور شد: سه پست قرنطیه ثابت و 12 پست سیار در استان مرکزی فعالیت داشته و خودروهای حمل دام و سایر فرآورده های خام دامی توسط این گروه ها مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته و در صورت مواجه با خودروهای غیر مجاز و فاقد گواهی بهداشتی نسبت به معرفی این خودروها به مراجع قضایی معرفی می شوند.
وی ادامه داد: 153 راس گوسفند غیر مجاز در سال جاری توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی متوقف و با حکم مراجع قضایی به کشتارگاه ارسال شد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: حمل دام ها تنها با نصب پلاک های هویتی بر روی آن ها مجاز است و می طلبد دامداران برای جابه جایی احشام از این پلاک ها استفاده کنند.
شانقی گفت: دام های فاقد پلاک و گواهی حمل به عنوان غیر مجاز شناخته شده و در صورت مشاهده نسبت به ارجاع آن به مراجع قضایی اقدام می شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یکهزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.