«حسن میرزاخانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح ایجاد مرکز تجاری، اداری و تفریحی (سیتی سنتر اراک) به مساحت 20 هکتار و برآورد سرمایه 30 میلیون یورو از محل تامین مالی خارجی با واسطه ایرانی انجام می شود.
وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ساوه به ظرفیت 500 مگاوات از دیگر طرح هایی است که اعتبار مورد نیاز آن با تامین مالی خارجی انجام می شود و با بهره برداری از آن بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در استان مرکزی راه اندازی خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و استان مرکزی خاطر نشان کرد: اجرای عملیات اجرایی کنار گذر شمالی اراک نیز توسط جهاد نصر با همکاری پیمانکاران ایرانی و تامین مالی خارجی انجام می شود.
میرزاخانی گفت: با این تفاهمنامه ها عملیات اجرایی طرح های مذکور تا پایان سال جاری در استان کلید می خورد.
وی ادامه داد: صاحبان طرح های بزرگ استان مرکزی می توانند برای بهره مندی از تامین مالی خارجی برای اجرای طرح ها و کسب اطلاعات بیشتر به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مراجعه کنند.
استان مرکزی با مساحت 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است.
بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت دارد.
این استان با موقعیت­های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب­های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌‌های خارجی 1334) همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.