« عباس ارشدی» روز پنجشنبه در گفت و گو افزود: 30 میلیارد ریال اعتبار امسال برای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشاورزی خمین تخصیص یافت که حدود 70 درصد آن جذب شده است.
وی بیان کرد: تسهیلات برای خرید 81 دستگاه ادوات کشاورزی شامل 26 دستگاه تراکتور زراعی، یک دستگاه تراکتور باغی و 54 دستگاه تراکتور کوچک و دنباله بند پرداخت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: تقاضا برای دریافت تسهیلات به دلیل افزایش قیمت تراکتور رو به افزایش است و در مجموع 64 میلیارد ریال به بانک معرفی شده که از اعتبار تخصیص تاکنون حدود 70 درصد آن جذب شده است.
ارشدی بیان کرد: پرداخت تسهیلات از بسته های تشویقی دولت تدبیر و امید برای افزایش بهره وری است که از محل خط اعتباری بهبود ضریب مکانیزاسیون تخصیص یافته و برای خرید تراکتور، کمباین، ادوات مختلف کشاورزی در بخش دامداری، شیلات، مرغداری و گلخانه هزینه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان 2 اسب بخار است.
ارشدی افزود: یکهزار و 600 دستگاه تراکتور، 6 هزار و 500 دستگاه انواع دنباله بندها و 30دستگاه کمباین ناوگان کشاورزی این شهرستان است.
وی ادامه داد: بهبود وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی موجب افزایش کمی و کیفی تولید محصولات و کسب درآمد مالی بیشتر کشاورزان می شود.
شهرستان خمین 73 هزار هکتار اراضی زراعی، باغی و آیش دارد که تولید زراعی سالانه آن 110 هزار تن است.
7277/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.