محمد ترکیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : سهمیه استان تهران در جذب مواد خام کشاورزی امسال از سوی وزارت جهاد کشاورزی، 118 هزارتن ابلاغ شد که با گذشت 10 ماه از سال بیش از300 درصد از این سهمیه محقق شده است.
وی ادامه داد: شهرستان های رباط کریم با 125 هزار تن، اسلامشهر با 74 هزارتن و ری با 61 هزارتن بیشترین میزان جذب مواد خام در استان تهران را به خود اختصاص داده اند.
ترکیان ادامه داد: با این میزان جذب، بیش از 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.
وی تصریح کرد: جذب ماده خام با هدف تامین مواد اولیه جهت واحدهای صنایع تبدیلی به منظور فرآوری و تولید پایدار است که منجر به افزایش بهره وری، ماندگاری محصول، کاهش ضایعات ، تکمیل زنجیره تولید و در نتیجه افزایش درآمد و تولید پایدار می شود.
صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: همزمان با دهه فجر 2 پروژه شاخص بخش صنایع تبدیلی و غذایی در این استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
سردخانه 14 هزار تنی در شهرستان پاکدشت و همچنین کارخانه ای متشکل از 5 واحد تولیدی انواع نوشیدنی ها و آبمیوه های گازدار و انرژی زا؛ بسته بندی انواع سالاد در شرایط منجمد و بالای صفر؛ تولید غذاهای آماده به صورت گرم (کترینگ) استریل با ماندگاری بالا ومنجمد؛ بسته بندی انواع خشکبار، حبوبات، خطوط فرآوری خمیر میوه جات و تولید انواع نوشیدنی های متنوع فراسودمند، لبنی و شفابخش در شهرستان ری از پروژه هایی است که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
استان تهران دارای 187 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که این استان در زمینه تولید شیرخام، گیلاس، سیب، گل های شاخه بریده و قارچ خوراکی سرآمد کشور است.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.