به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» عصر پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان مرکزی در اراک، افزود: قوانین و مقررات متضاد و متناقض در امور اجرایی کشور زیاد است اما، بخشی از آن ها در هیات تطبیق رسیدگی و در بسیاری از مواقع نیز لغو می شوند.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از مسایل دست و پاگیر هم قانون نیستند و شرایط ویژه درون دستگاهی شکل گرفته که باید در درون نهادهای اجرایی مورد بررسی قرار گیرند.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی باید بدانند که مسئولان در استان ها و در سطح ملی دلسوزانه به دنبال حل معضلات هستند اما، برخی از مشکلات را هم نمی توان عنوان کرد.
لاریجانی اظهار داشت: هیچ گونه بی توجهی نسبت به مسایل در لایه های مختلف جامعه وجود ندارد اما،برخی مشکلات مانند بحران آب ماهیت پیچیده ای دارد و حل آن ها زمان بر است.
وی بیان کرد: بیش از 100 هزار میلیارد ریال پارسال در قالب تسهیلات کم بهره به اشتغال روستایی تخصیص داده شد و 150 میلیون دلار نیز در حوزه آبخیزداری ابلاغ شد و این مهم بیانگر آن است که دولت و مجلس به دنبال حل مشکلات کشور حتی در بخش زیرساختی هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات و مسایل موسسات مالی لطمه بزرگی به کشور وارد کرد و به همین دلیل اکنون فعالیت تمامی بنگاه های مالی و اعتباری با نظارت خانه ملت انجام می شود و تخلفات موسسات نیز در حال رسیدگی است.
لاریجانی گفت: پرداخت تسهیلات به میزان غیر متعارف از سوی بانک ها امکانپذیر نیست مگر اینکه از سوی مجلس و دولت مورد حمایت قرار بگیرند.
وی ادامه داد: مشکلات متعددی در کشور وحود دارد و در تصمیم گیری ها باید تمامی مشکلات به یک اندازه دیده شود بنابراین مردم گمان نکنند که تصمیم گیری ها در خلا انجام می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات قطعه سازان با جدیت از سوی خانه ملت پیگیری می شود و نشست هایی نیز با این قشر و خودروسازان برگزار شده و تسهیلاتی در این خصوص پرداخت شده است.
لاریجانی در خصوص مشکلات معادن استان مرکزی نیز گفت: خانه ملت اختیارات بسیاری به شورای معادن استان ها به ریاست استاندار ارایه کرده و تمامی این موضوعات در داخل استان قابل حل است.
وی بیان کرد: نزاع های حزبی و جناحی در کشور به منافع ملی صدمه وارد می کند و باید در شرایط کنونی وفاق و همدلی در کشور فراگیر شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده ای از مشکلات داخلی به دلیل تحریم ها است و گذار از تحریم نیز با همکاری و هماهنگی همه بخش ها میسر است.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: طرح های عمرانی و اقتصادی دهه مبارک فجر امسال این استان بیش از 2 برابر پارسال است که این نشان از جریان داشتن کار و تلاش دارد.
سید «علی آقازاده» افزود: استان مرکزی در سال جاری بهترین عملکرد اقتصادی و تولیدی را بعد ار پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.
وی اظهار داشت: سیاست راهبردی تیم اقتصادی دولت در استان مرکزی امسال تلاش برای رفع مزاحمت ها و کاعذبازی اداری و تسهیل امور برای حوزه تولید و فعالان اقتصادی است.
استاندار مرکزی بیان کرد: واحد تولیدی هپکو اراک که سه سال در حالت تعطیلی به سر می برد با پیگیری حانواده دولت در استان، مدیریت کارآمد و صبر و استقامت کارکنان این واحدصنعتی فعالیتش را از سرگرفته است.
آقازاده اضافه کرد: نرخ بیکاری استان در سال جاری نسبت به پارسال کاهش چشمگیری داشته و این مهم نشان از پویایی واحدهای تولیدی این استان دارد.
وی ادامه داد: صادرات استان مرکزی درسال جاری یک میلیارد و 100 میلیون دلار برنامه ریزی شده که تا کنون تمامی برنامه ها و اهداف صادراتی استان محقق شده است.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی قوانین مصوب مجلس مانند پاره ای مواد قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و قانون رفع موانع تولید روی اجرا به خود ندیده است و استان مرکزی در زمره ١١ استان اول کشور در پرداخت مالیات است و برای سال آینده نیز پرداخت 23 هزار میلیارد ریال توسط استان پیش بینی شده است درحالی که اعتبارات استان با مالیات پرداختی تناسب ندارد.
حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» افزود: بحث پیمان سپاری برای صادرات مشکل آفرین شده است و افزایش قیمت مواد اولیه کمر تولیدکنندگان را خم می کند و تسهیلات نیز آنگونه که باید روان در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی گیرد.
نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در بودجه سال آینده ، 400هزار میلیارد ریال برای تولید در نظر گرفته شده است .
سید «مهدی مقدسی» افزود: نظام جمهوری اسلامی پس از گذشت 40 سال از عمر خود اکنون به پختگی لازم رسیده و نیاز است که ضعف بخش هایی از نظام اداری اصلاح شود.
وی اظهار داشت: تغییر مکرر در ابلاغیه ها، آسیب های جدی به تولید کنندگان وارد می کند که می طلبد در حوزه تصمیم گیری و قانون گذاری تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام آموزشی نیز از چابکی لازم برخوردار نیست عنوان کرد : در کشور آمایش صحیح از آموزش وجود ندارد ولی وزارت علوم اقداماتی را در این خصوص آغاز کرده و از ظرفیت خالی دانشگاه ها به سمت مهارت آموزی در حرکت است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: باید پذیرفت فشار آمریکا علیه کشور زیاد است که می طلبد فشارها و تحریم ها را در کشور به فرصت تبدیل کنیم .
مقدسی اضافه کرد : در شرایط کنونی وابستگی به نفت یک نقطه آسیب پذیر است که باید از همان نقطه ، اصلاح ساختار در کشور ایجاد شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر به دعوت مشترک نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مجمع نمایندگان به استان مرکزی سفر کرده است.
بازدید از حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک، حضور در واحد تولیدی، صنعتی هپکو، بهره برداری از پست 230 کیلوولت خنداب و نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی از جمله برنامه های تدارک شده برای این سفر یک روزه است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که دو کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6013/3017
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.