«عباس ارشدی » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در باغات و مزارع این شهرستان با ورود بیش از چهار هزار و 375 دستگاه تراکتور ، 9 هزار و 475 دستگاه انواع دنباله بندها و 37دستگاه کمباین افزایش یافته است.
وی ادامه داد: اجرای عملیات انتقال آب با لوله به متراژ 395 کیلومتر و ایجاد کانال های آبیاری به طول 60 کیلومتر در منابع آبی مختلف و انجام طرح یکپارچه سازی، تجهیز و نوسازی در روستاها در سطح 62 هزار و 541 هکتار از دیگر دستاوردهای کشاورزی این مدت در خمین است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین بیان کرد: ایجاد نهالستان تولید نهال گواهی شده در منطقه فرج آباد خمین در سطح 20 هکتار، احداث مجتمع گلخانه ای خمین در سطح 130 هکتار و مرکز پردیس و آموزش لوبیا از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در این شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 110 واحد مرغداری گوشتی و چهار واحد تخمگذار در شهرستان خمین با ظرفیت بیش از 2 میلیون قطعه راه اندازی شده است.
ارشدی بیان کرد: 10 ایستگاه جمع آوری شیر ،27 واحد صنعتی دامداری گاو شیری با ظرفیت 2 هزار و 610 رأس ، 32 واحد دامداری گوساله پرواری با ظرفیت سه هزار و 370 رأس، میدان دام به ظرفیت 300 رأس دام سنگین و 700 رأس دام سبک در چهار دهه حیات چهل ساله انقلاب در این شهرستان راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: 48 واحد صنایع تبدیلی در شهرستان خمین در زمینه های مختلف شامل صنایع شیر، صنایع بسته بندی عسل، صنایع بسته بندی و بوجاری لوبیا، سردخانه ، واحدهای تولید خوراک دام و طیور با ظرفیت بیش از 38 هزار تن در چهار دهه انقلاب ایجاد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: مجموع این اقدامات باعث شده شهرستان خمین در تولید زعفران، بوقلمون لوبیا رتبه اول، گوشت سفید مرغ دوم و شیر خام در جایگاه سوم استان مرکزی قرار گیرد.
52 درصد از جمعیت 105 هزار نفری خمین در قالب 14 هزار خانوار کشاورز هستند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.