به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز دوشنبه همزمان با چهارمین روز از دهه فجر در آیین افتتاح همزمان 13 طرح شاخص نیروی برق استان مرکزی در اراک، افزود: خدمات حوزه برق کشور درپهار دهه اخیر قابل قیاس با پیش از انقلاب اسلامی نیست و این دستاورد سترگ با هدف محرومیت زدایی از چهره روستاها و عدالت گستری صورت گرفته است.
وی بیان کرد: میزان برق مصوب کشور در ابتدای انقلاب اسلامی بین پنج تا 6 هزار مگاوات بود که این شاخص امسال به 70 هزار مگاوات رسیده است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی بیشتر تجهیزات مورد نیاز صنعت برق کشور از خارج وارد می شد اما به همت حوزه کارشناسی و توجه به توان داخل اکنون بیش از 90 درصد این تجهیزات در کشور تولید می شود و ایران در شاخص تولید انرژی الکتریکی در زمره 15 کشور برتر جهان محسوب می شود.
آقازاده بیان کرد: حذف صورتحساب های برق به عنوان یک راهبرد کلیدی در دستور کار قرار دارد و امید می رود که سال آینده این طرح در استان مرکزی اجرایی شود.
وی گفت: پیک مصرف انرژی الکتریکی در استان مرکزی 12 برابر افزایش یافته است.
استاندار مرکزی ادامه داد: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی مصرف برق این استان حدود 85 مگاواتبود اما این شاخص امسال به 950 مگاوات رسیده و افزایش مصرف در حالی است که جمعیت استان 10 برابر افزایش نداشته است.
آقازاده عنوان کرد: میزان مصرف برق در کشور سه برابر میانگین جهانی است که باید بحث کاهش مصرف برق با اعمال سیاست های تشویقی و تنبیهی مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این آیین گفت: 700 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد و از اطریف 20 هزار کیلومتر شبکه گذاری در این استان از نعمت انرژی الکتریکی برخوردار هستند.
«محمد اله داد» افزود: پنج هزار و 465 چاه کشاورزی این استان برقدار شده و تلفات انرژی الکتریکی در استان مرکزی از 13 به 9 و نیم درصد کاهش یافته که میانگین تلفات در کشور 10 تا 11 درصد است.
وی بیان کرد: 13 هزار کنتور هوشمند در استان مرکزی وجود دارد که 70 درصد برق آن به صورت هوشمند کنترل می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: در سال 56 یکهزار و 500 کیلومتر شبکه توزیع برق در این استان وجود دارد که این شبکه ها به 2 هزار کیلومتر در سال جاری افزایش یافته است.
اجرا و تکمیل 13 طرح شاخص شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با 854 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی این شرکت انجام شده است.
ساخت کانال تاسیسات بازار تاریخی اراک و اصلاح شبکه توزیع برق، نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی شهرک صنعتی خیرآباد، تامین برق 15 هزار متقاضی، سامانه فهام نصب 12 هزار دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکان دیماندی، اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق به متراژ 40کیلومتر و بهسازی و نوسازی شبکه توزیع برق میدان ورزش و روشنایی معابر پل شهید «سیاوش امیری» از جمله مهمترین طرح های حوزه برق است.
استاندار مرکزی در چهارمین روز از دهه فجر محل ذخیره آب شهر داودآباد اراک با ظرفیت یکهزار مترمربع را نیز بهره برداری کرد.
این طرح با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی انجام شده .
ساماندهی گلزار شهدای شهر داود آباد نیز از دیگر طرح های بهره برداری شده امروز استان مرکزی است که در فضایی به وسعت 400 متر مربع اجرا شده است.
22 شهید در گلزار شهدای داودآباد اراک مدفون است و برای بازسازی، مسقف سازی و رواق های دور گلزار شهدای این شهر یک میلیارد و 48 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
استاندار مرکزی در چهارمین روز از دهه مبارک فجر با خانواده شهیدان «احمد و محمود داود آبادی» نیز دیدار کرد.
شهرستان اراک از توابع استان مرکزی است و این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، ساروق و معصومیه است و در این شهرستان بیش از 600 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
1955/3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.