«رضا مرادی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی ها حاکی از عبور جبهه گرم سامانه بارشی از استان مرکزی است اما به دلیل عبور جبهه سرد، در ساعات بعدازظهر امروز در برخی از نقاط افزایش ابر رخ می دهد.
وی بیان کرد: خروجی الگوی مدل های هواشناسی حاکی از تغییرات فشار زیاد جو در ساعات آتی است که موجب تداوم وزش باد شدید در استان مرکزی به ویژه مناطق شرق و جنوب شرق استان می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: با عبور این سامانه فردا (چهارشنبه) دمای هوا در ایستگاه های مختلف استان نسبت به دمای صبح امروز (سه شنبه) بین تا هفت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
مرادی تصریح کرد: بیشترین سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشته با 108کیلومتر بر ساعت در شهرهای اراک و خنداب به ثبت رسیده است.
وی گفت: سرعت وزش باد در این مدت در آشتیان به 43 کیلومتر بر ساعت، تفرش 94 کیلومتر برساعت، خمین 79 کیلومتر بر ساعت، دلیجان 32 کیلومتر بر ساعت، شازند 72 کیلومتر بر ساعت، غرق آباد 22 کیلومتر بر ساعت، کمیجان 54 کیلومتر بر ساعت و در محلات به 83 کیلومتر بر ساعت رسید.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: میزان بارندگی در 24 ساعت گذشته در شهرهای آشتیان به پنج و 6 دهم میلیمتر، اراک 9 و چهار دهم میلیمتر، تفرش هشت و سه دهم میلیمتر، خمین هشت دهم میلیمتر، خنداب 12 و 2 دهم میلیمتر، دلیجان 6 میلیمتر، ساوه 2 و هفت دهم میلیمتر، شازند 26 و یک دهم میلیمتر، غرق آباد 17 و یک دهم میلیمتر، کمیجان 14 میلیمتر، محلات پنج میلیمتر، زرندیه هشت و هشت دهم میلیمتر و در فرمهین سه و هفت دهم میلیمتر رسیده است.
مرادی گفت: دلیجان با بیشینه دمای 16 و 2 دهم میلیمتر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
228 و سه دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه امسال ) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.