«ابوذر صباغی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش تقریبی این اقلام قاچاق و تاریخ گذشته آرایشی و بهداشتی یک میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده است.
وی اظهارداشت: این اقلام قاچاق در جریان بازدیدهای مشترک از یک انبار مرکز فروش کالای آرایشی و بهداشتی کشف شده است.
سرپرست مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: 10 هزار و 950 قلم محصولات آرایشی، بهداشتی، دارو و کالای قاچاق سلامت محور امسال در این شهرستان کشف و جمع آوری شده است.
صباغی افزود: این اقلام قاچاق با مشارکت نیروی انتظامی، ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و نماینده دادستانی در جریان بازدیدهای مشترک از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور، مراکز فروش کالای آرایشی و بهداشتی و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی کشف شده است.
وی تصریح کرد: کالاهای سلامت محور به طور مستقیم با کیفیت زندگی و سلامت اقشار جامعه ارتباط دارد و از همین رو وزارت بهداشت نظارت و حساسیت ویژه ای بر این بخش دارد.
سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: ورود هرگونه کالای سلامت محور از جمله داروها، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیرخشک، مکمل های دارویی باید از مجاری قانونی و با نظارت های خاص صورت بگیرد و عرضه آن در مراکز غیر مجاز ممنوع است.
دکتر صباغی به مصرف کنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی هشدار داد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های خطرناک از محصولات مرغوب و استاندارد داخلی استفاده کنند و لوازم آرایشی و بهداشتی را از دوره گردها و دست فروشان کنار خیابان نخرند چراکه این محصولات برای سلامت تهدید کننده و زیان بار است.
شهرستان خمین دارای 6 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.