«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته احتمال وقوع سرعت های بیش از 80 کیلومتر بر ساعت در برخی از نقاط استان مرکزی در این مدت وجود دارد.
وی بیان کرد: گزارش ایستگاه های هواشناسی کشور حاکی از ورود سامانه بارشی به کشور و آغاز بارش ها در بخش هایی از جنوب غرب کشور است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: پیش بینی می شود این سامانه به تدریج نواحی وسیعتری شامل نوار غربی کشور و پس از آن دامنه های زاگرس، نوار شمال کشور، دامنه های البرز و برخی نواحی مرکز و شرق کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
مرادی تصریح کرد: عمده بارش های این سامانه در استان های واقع در امتداد رشته کوه زاگرس پیش بینی شده است.
وی گفت: فعالیت این سامانه در استان مرکزی به تدریج از ساعات عصر امروز (یکشنبه) آغاز می شود و در برخی از ساعات تا روز سه شنبه تداوم دارد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: بیشترین فعالیت بارشی این سامانه در این استان از اواخر وقت دوشنبه تا صبح سه شنبه پیش بینی شده است و پس از آن از حدود ظهر سه شنبه این سامانه به تدریج از نواحی مرکزی کشور عبور می کند.
مرادی بیان کرد: شهر زاویه با بیشینه دمای 15 و نیم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و زرندیه با کمینه دمای 2 و 9 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین مناطق استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
بیش از 215 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.