«رضا مرادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بررسی الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی، از امشب یک سامانه بارشی از نواحی جنوب غرب وارد کشور می شود که به تدریج دامنه فعالیت آن به نوار غربی، مرکز، شمال و مناطق جنوبی کشور کشیده می شود.
وی بیان کرد: بارش های این سامانه در استان مرکزی از فردا (جمعه) آغاز می شود و به تناوب تا یکشنبه ادامه دارد و پیش بینی شده بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف باشد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی توصیه کرد: بر اساس پیش بینی و احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان امکان اختلال در تردد جاده ها دور از انتظار نیست.
مرادی تصریح کرد: در سه روز آینده برای بیشتر جاده های کوهستانی کشور احتمال بارش برف پیش بینی شده است و توصیه می شود شهروندان در صورت ضروری بودن سفر، اطلاع کافی از وضعیت جاده ها داشته باشند.
وی گفت: بارش های استان مرکزی در روزهای شنبه و یکشنبه گاهی به صورت رگباری پیش بینی شده که احتمال آبگرفتگی معابر در برخی از مناطق استان دور از انتظار نیست.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: زرندیه و ساوه با بیشینه دمای 19 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای یک درجه سانتگیراد بالای صفر خنک ترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
77 و 9 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.