حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی ها تا پایان هفته و همزمان با روزهای ابتدایی سال نو، سامانه بارشی برای این استان پیش بینی نشده، اما انتظار می رود شدت وزش باد در حد شدید باشد که این شرایط در مناطق شمال غربی کشور نیز حاکم خواهد بود.
وی اظهار کرد: وضعیت جوی امروز/شنبه/ این استان نیز آسمان قسمتی ابری تا تمام ابری با بارش های رگباری پیش بینی شده که در ارتفاعات به شکل ابر و مه آلودگی همراه خواهد شد.
سلطانی افزود: بر این اساس این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز از این استان خارج می شود و دمای هوا نیز از بعدازظهر فردا به تدریج افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش ها از ایستگاههای هواشناسی زنجان، قیدار، ابهر و خرمدره به ترتیب 7.4 6.9 ،6.2 و 5.9 میلی متر به ثبت رسیده است.
این کارشناس خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده خیر آباد و قیدار با صفر درجه سردترین و آببر طارم با 23 درجه گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز سه درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش نشان می دهد.
به گفته وی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده یک و 13 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.