«مصطفی آمره» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 30 میلیارد ریال نیز در سال جاری از محل منابع ملی برای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی استان مرکزی جذب و هزینه شده است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های درون سازمانی تا پایان امسال جذب 400 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی استان مرکزی هدفگذاری شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: گازرسانی به شهرک های صنعتی خمین، دلیجان، مامونیه، کاوه ساوه، ایبک آباد و ناحیه صنعتی نخجیروان و تکمیل انشعابات پراکنده در سایر شهرک های صنعتی استان از مهمترین اقدامات زیرساختی این شرکت در سال جاری است.
آمره بیان کرد: عملیات آبرسانی و تکمیل طرح های تصفیه خانه های شهرک های صنعتی خمین، دلیجان، مامونیه، محلات، ایبک آباد، خیرآباد، کمیجان، کاوه ساوه، آشتیان و ناحیه صنعتی راونج از دیگر اقدامات زیرساختی امسال در شهرک های صنعتی در استان مرکزی است.
وی افزود: عملیات برق رسانی و طرح های روشنایی و زیرسازی و آسفالت معابر و محوطه سازی نیز از دیگر اقدامات شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی در سال جاری است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: اگر چه شهرک های صنعتی خیرآباد، ساوه و زرندیه بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران است اما، تامین زیرساخت های لازم از قبیل تامین برق، گاز، آب و راه های دسترسی، زیرسازی و آسفالت معابر شهرک ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان و ارایه مشوق های مختلف می تواند انگیزه لازم را برای سرمایه گذاران ایجاد کند.
یکهزار و 744 واحد صنعتی با سرمایه ای بالغ بر 49 هزار و 851 میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی فعالیت می کنند که 31 هزار و 37 نفر نیز در این واحدهای تولیدی اشتغال دارند.
استان مرکزی با حدود سه هزار واحد صنعتی رتبه نخست تنوع محصولات تولیدی، رتبه چهارم صنعت کشور و جایگاه دوم صنایع مادر تخصصی را دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.