حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برخلاف برخی ادعاها، طرح به صورت موقت متوقف شده و ماده 32 که در مورد تغییر کاربری اراضی است، ربطی به این موضوع ندارد ضمن اینکه این طرح خارج از محدوده شهر است و ارتباطی با شهرداری ندارد.
وی افزود: در تماس هایی که با مسئولان ذیربط کشوری و استانی داشتیم، آنها نیز متوقف نشدن اجرای طرح پسماند را تایید کردند اما اعلام نمودند که که فقط مسئولان ساوه مخالف طرح هستند.
امام جمعه ساوه افزود: اجماع خوبی میان مسئولان شهرستان اعم از فرمانداری، دستگاه قضایی و نماینده مجلس وجود دارد و اکنون به صورت موقت جلوی این طرح گرفته شده اما نکته مهم مخالفت منسجم همه مردم ساوه با این طرح است که در قالب امضای طومارهایی آن را نشان دادند.
حجت الاسلام حسینی گفت: درخواست های زیادی از سوی مردم برای برپایی تجمع های اعتراضی نسبت به اجرای طرح پسماند عنوان شد اما به خاطر اینکه مجال سو استفاده ضد انقلاب با توجه به نزدیک شدن ایام دهه فجر، ایجاد نشود؛ اجازه این کار را ندادیم.
امام جمعه ساوه اظهار داشت: از نظر کارشناسی در این مورد قانع نخواهیم شد زیرا این طرح خیر و برکتی برای مردم ساوه ندارد و خسارت و آسیب های زیادی را متوجه این شهرستان می کند.
وی افزود: با اینکه همچنان عده ای در حال پیگیری برای اجرای این طرح هستند اما اتفاق و همدلی مناسبی میان مردم و مسئولان شهرستان ساوه در مقابل اجرای آن وجود دارد.
حجت الاسلام حسینی در ادامه به وجود برخی معضلات اجتماعی در شهرستان ساوه اشاره کرد و افزود: این موارد مردم را زجر می دهند و لازم است با تعامل همه حوزه های تصمیم گیر و رسانه ها برطرف شوند.
وی گفت: رسانه ها با نفوذی که در میان اقشار مختلف مردم دارند، می توانند نسبت به برخی رویه های نادرست مانند رسوم اشتباه در مراسم های یادبود، آگاه سازی مردم با حقوق شهروندی، حل آسیب های اجتماعی، تغییر سبک های غلط زندگی موثر باشند و در کنار مسئولان برای توسعه فرهنگی، و اجتماعی جامعه بکوشند.
به گفته او، ائمه جمعه دارای 2 رسالت هستند؛ نخست اینکه تریبون نطام جمهوری اسلامی باشند و دوم هم نماینده افکار عمومی و مدافع حقوق شهروندان در موارد مختلف باشند.
امام جمعه ساوه از رسانه ها خواست که به توجه به نزدیک شدن به ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، ضمن کمک به نظام اسلامی، با با هرگونه سیاه نمایی و شایعه پراکنی مقابله نمایند.
حجت الاسلام حسینی، انتقاد را حق رسانه ها و نوعی وظیفه همگانی برشمرد و تاکید کرد: رسانه ها می توانند با انتقاد سازنده و مقابله با هجمه های خبری دشمنان، از نظام اسلامی حمایت کنند.
در هفته های اخیر تصمیم برای اجرای طرحی با عنوان ساماندهی پسماندهای صنعتی چند استان کشور در محلی واقع در شمال شهر ساوه با موضع گیری هایی از سوی مردم و مسئولان این شهرستان همراه بود و در این خصوص طوماری نیز با امضای شهروندان نگاشته شد.
ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک است که بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.