«علی اکبر کریمی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تلاش برای افزایش درآمدهای پایدار در بودجه از محل اصلاحات مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی، تقویت سامانه های آماری و اطلاعاتی از وضعیت درآمدهای عمومی از جمله اقدام ها و تدابیر دولت برای افزایش پایداری در بودجه سال 98 و مقابله با تحریم ها است.
وی ادامه داد: تقویت طرح نظام جامع مالیاتی کشور، فروش اموال غیرمنقول و مازاد دولت به میزان 2 هزار میلیارد تومان، فروش اموال منقول و غیرمنقول تا سقف یک هزار میلیارد تومان توسط وزارت اقتصاد از دیگر اقدام های دولت برای مقابله با تحریم های ظالمانه غرب علیه کشور است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نواقصی که در این حوزه وجود دارد از جمله ایراداتی است که به بودجه سال 98 وارد بوده و برای مقابله با تحریم ها باید این طرح ها به صورت جامع تر و کامل تر دیده شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص 14 میلیارد دلار با نرخ دلار چهار هزار و 200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی، تجهیزات پزشکی و نهاده های دامی، پیش بینی 42 هزار و 500 میلیارد تومان برای استمرار پرداخت یارانه های نقدی، پیش بینی اعتبارات لازم برای افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت و اختصاص 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله اقدام های دولت برای تقویت معیشت، افزایش رفاه و عدالت اجتماعی در بودجه سال 98 است.
کریمی ادامه داد: اختصاص هفت هزار میلیارد تومان برای مقابله با فقر مطلق در جامعه و پیش بینی 36 هزار میلیارد تومان برای استمرار اجرای طرح تحول سلامت از دیگر اقدام های دولت برای تقویت معیشت عمومی و عدالت اجتماعی در بودجه سال آتی است.
وی ادامه داد: توزیع اعتبارات نقدی از طریق حذف یارانه های نقدی ثروتمندان توسط استانداری ها در استان ها و اختصاص این منابع برای رفع فقر و اجرای طرح های نیمه تمام، پیش بینی 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز از اقدام های دولت برای تقویت معیشت در جامعه در بودجه سال آینده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش 80 درصدی اعتبارات محیط زیست در بودجه سال 98 و اختصاص یک هزار میلیارد تومان از محل اخذ عوارض فروش کالاهای مخرب محیط زیست به ایجاد زیر ساخت های تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی نشان از توجه دولت به رفع مشکلات زیستی محیطی دارد.
کریمی یاد آور شد: رشد 63 درصد اعتبارات هزینه ای در راستای حمایت از پارک ها، مراکز رشد علم و فناوری، تامین یک میلیارد دلار از محل تامین منابع خارجی فاینانس برای تجهیز آزمایشگاه ها، کارگاه های دانشگاهی و موسسات آموزش عالی و پژوهشی با تضمین دولت و بازپرداخت آن از محل اعتبارات بودجه سال های آینده نیز از جمله اقدام های دولت در راستای فعالیت های علمی و فرهنگی در بودجه سال آینده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان استفاده از اوراق مالی اسلامی برای طرح های نیمه تمام دانشگاه ها و اختصاص 40 درصد از هزینه امور پژوهشی شرکت ها، بانک ها و موسسه های انتفاعی وابسته به دولت به دانشگاه ها و موسسه های آموزش و عالی نیز از دیگر اقدام های دولت در راستای تقویت فعالیت های علمی ، فرهنگی و آموزش عالی است.
وی ادامه داد: در راستای توسعه فعالیت های آموزش و پرورش در کشور اعتبارات هزینه ای آموزش و پرورش استان ها در بودجه سال 98 به با افزایش 28 درصدی از 33 هزار میلیارد به 43 هزار میلیارد تومان رسیده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبارات ردیف هزینه ای خرید خدمات آموزشی در مناطق کمتر برخوردار نیز در راستای توجه به امر آموزش و پرورش در کشور به میزان 20 درصد افزایش یافته و ارتقای شاخص آموزشی و پرورشی استان های محروم که در گذشته چهار استان بوده در بودجه سال آینده به هشت استان افزایش یافته است.
کریمی گفت: افزایش 118 درصدی اعتبارت تملک دارایی سرمایه ای طرح های آموزشی نیمه تمام در مواردی که 50 درصد هزینه این طرح ها توسط خیران تامین شده از 412 میلیارد تومان به 900 میلیارد تومان در بودجه سال آینده افزایش و 100 میلیارد تومان نیز برای ساخت 500 زمین چمن مصنوعی در مدارس کشور اختصاص یافته است.
وی افزایش شفافیت و تقویت انضباط در بودجه سال 98 را از جمله مهمترین نقاط قوت نظام بودجه ای دولت در سال آینده دانست و افزود: شفافیت منابع و مصارف قانون هدفمندی یارانه ها، تاکید بر انضباط بودجه در شرکت های دولتی و تقویت نقش استان ها در بودجه به منظور انضباط بیشتر و گره گشایی در فعالیت های استانی، تمرکز زدایی و افزایش کارایی تخصیص بودجه از جمله اقدام های دولت در زمینه افزایش شفافیت و تقویت انضباط بودجه است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که دو جایگاه آن مربوط به نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.