به گزارش ایرنا ، مسعود رضایی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که بودجه سال 98 رویکرد انقباضی دارد اضافه کرد: از بودجه سال 98 هیچ گونه انتظاری در زمینه ساخت و ساز و عمران نداریم این در حالی است که به جای آن شاهد بزرگتر شدن سهم خدمات عمومی هستیم که نشان دهنده افزایش توجه دولت به قشرهای آسیب پذیر اجتماعی است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تهاجماتی که دشمن علیه ایران در عرصه اقتصادی دارد باید اقتصاد ایران آمادگی هرگونه مواجهه ای را با دشمن داشته باشد و بودجه با هیمن رویکرد تنظیم شده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی که سازمان برنامه و بودجه کشور برای سال 98 در نظر گرفته بود بودجه بالغ بر 486 هزار میلیارد تومان تعیین شد اما پس از صحبت هایی که میان سران سه قوه رد و بدل شد بودجه سال 98 به 407 هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد.

** اقتصاد نفتی همچنان پابرجاست
رضایی با بیان این که اقتصاد ایران هنوز هم بر پایه فروش نفت است اضافه کرد: در بودجه سال 98 هنوز هم تاکید بسیار زیادی بر نفت و فروش نفت است و بخش قابل توجهی از تامین درآمد دولت از این طریق است.
وی اضافه کرد: در بودجه سال 98 میزان فروش نفت در هر روز یک میلیون و 500 هزار بشکه به قیمت 54 دلار است.
رضایی درباره سایر روش های تامین درآمد دولت برای بودجه سال 98 گفت: دولت برای تامین بودجه راه های مختلف درآمدی دارد که می توان به فروش مشتقات نفتی، فروش اوراق مشارکت، عوارض پرداختی مردم و همچنین مالیات های مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد.
او معتقد است: اقتصاد باید به گونه ای ترمیم شود که اگر امکان فروش نفت بر اساس برنامه ریزی در لایجه بودجه فراهم نشود در معیشت مردم خللی وارد نشود پس از این رو باید سرانه درآمد مردم افزایش یابد.

**برنامه های حمایتی دولت برای قشرهای آسیب پذیر
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه های حمایتی دولت در سال 98 بیان کرد:یکی از برنامه های حمایتی که دولت برای سال 98 دارد حمایت از قشر آسیب پذیر مطلق ، حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی است البته در درجه بالاتر نیز چتر حمایتی دولت برای کارگران در نظر گرفته شده و کارگران فصلی از جمله گروه هایی هستند که مورد حمایت بیشتری خواهند بود.
او بسته های حمایتی را یکی از راهکاری حمایتی دولت دانست و اضافه کرد:اگر امکان پرداخت نقدی به گروه های هدف فراهم نباشد بسته های حمایتی می تواند گره گشای ارائه خدمات دولتی به مردم باشد پس دولت در نظر دارد در سال 98 بسته های حمایتی را برای کمک به گروه های آسیب پذیر اجتماعی در مواقع حساس ارائه دهد.

**10 درصد از خدمات آموزش و پرورش خصوصی می شود
نماینده مردم شیراز درباره بودجه فرهنگی سال 98 نیز گفت: یکی از طرح هایی که دولت در خصوص آموزش و پرورش ارائه داد برون سپاری خدمات است و قرار است که آموزش و پرورش با برون سپاری خدمات فعالیت های خود را ادامه دهد.
وی اضافه کرد: نزدیک به 10 درصد از خدماتی که آموزش و پرورش ارائه خواهد داد برون سپاری می شود.
بودجه 98 پس از کش و قوس های فراوانی که در زمینه ارایه آن داشت سرانجام در چهام دی 1397 خورشیدی به وسیله حسن روحانی رییس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و متن آن به صورت عمومی انتشار یافت.
ع.پ / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.