عیسی منصوری عصر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و توسعه خراسان رضوی در مشهد افزود: تاکنون 30 هزار میلیارد ریال از رقم یاد شده به بانک ها ابلاغ شده و معادل همین میزان هم از سوی بانک ها اختصاص یافته که در مجموع 60 هزار میلیارد ریال از این منابع در اختیار بانک ها برای پرداخت است.
وی اظهار داشت: تاکنون نیز حدود 180 هزار میلیارد ریال طرح توسط دستگاه های اجرایی به بانک ها معرفی شده که در این راستا بانک های عامل به رغم در اختیار داشتن 60 هزار میلیارد ریال، 75 هزار میلیارد ریال را تصویب کرده اند.
منصوری گفت: تاکنون قرارداد 58 هزار میلیارد ریال از این طرح ها بین متقاضی و بانک منعقد شده و 45 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز پرداخت شده است.
وی افزود: از 60 هزار میلیارد ریال که بعد از افزایش نرخ ارز به رقم تسهیلات توسعه اشتغال افزوده شده معادل 37 هزار میلیارد ریال به بخش های حمایتی اختصاص یافته که حدود 20 هزار میلیارد ریال آن اختصاص به کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.
وی اظهار داشت: علت بسته شدن سامانه کارآ هم آن است که در شرایط فعلی ظرفیت پذیرش طرح های جدید وجود ندارد اما در عین حال در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم مجوز برداشت رقمی از این حساب برای حوزه اشتغال را به صورت سالانه اخذ کنیم.
وی عملکرد خراسان رضوی در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی و نظارت بر آن را خوب توصیف کرد و گفت: انحراف هشت درصد اولیه که در بررسی مجدد به یک درصد رسیده است بسیار مطلوب است و نشان می دهد کار با حساسیت و دقت زیاد پیش رفته است.
منصوری افزود: در حوزه نظارت علاوه بر سامانه کارآ یک سامانه ناظر هم تعریف کردیم و در این راستا علاوه بر استان ها در مرکز نیز نمونه برداری برای نظارت به روش علمی انجام می شود.
وی اظهار کرد: این وام ها نه برای تولید بلکه با محوریت اشتغال است و در حوزه نهادهای حمایتی هم باید توجه داشت که هدف در این پروژه نه فقرزدایی بلکه ایجاد و تقویت اشتغال است.

* پرداخت 93 درصد تسهیلات
سرپرست استانداری خراسان رضوی هم گفت: تاکنون 93 درصد تسهیلات ابلاغی توسعه اشتغال پایدار روستایی و مناطق محروم به این استان به متقاضیان طرح های مصوب پرداخت شده است.
قربان میرزایی افزود: در مجموع از سه هزار و 260 میلیارد ریال تسهیلات ابلاغی به استان تاکنون سه هزار و 50 میلیارد ریال از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون 6 هزار و 720 میلیارد ریال طرح توسعه اشتغال روستایی در بانک ها در دست بررسی است و تاکنون 4 هزار و 920 میلیارد ریال آن مصوب شده و قرارداد پرداخت 4 هزار و 190 میلیارد ریال آن بین بانک و متقاضی امضا شده و از این رقم سه هزار و 50 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی گفت: خراسان رضوی در حوزه طرح های مصوب توسعه اشتغال روستایی در بانک های عامل رتبه نخست کشور و در زمینه پرداختی رتبه دوم را داراست.
میرزایی افزود: هم اکنون حجم خوبی از طرح های مصوب در بانک آماده پرداخت است که نیازمند تامین منابع مورد نیاز است و باید پیگیری شود این مبالغ سریعتردر اختیار استان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: خراسان رضوی نخستین استانی بود که در نظارت بر نحوه جذب این تسهیلات و ارزیابی وضعیت طرح ها اقدام کرد و از 4 هزار پروژه این حوزه یک هزار و 333 مورد آن بررسی شد که فقط 15 پروژه دارای انحراف بود و در بررسی مجدد این رقم به یک درصد رسید.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.