«محمد ابراهیم رضایی» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فصول و زیر بخش های بودجه 98 به گونه ای ترسیم شده که از مهمترین دغدغه خانواده ها که ایجاد شغل و رفع بیکاری جوانان است، می کاهد.
وی اظهارداشت: در این لایحه دولت به نکات کلیدی در فرصت سازی شغلی توجه کرده و در تبصره 18 آن برنامه های هدفمند و تخصیص اعتبار قابل ملاحظه ای در این خصوص دیده شده است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه ها یکی دیگر از نقاط برجسته لایحه بودجه سال آینده است که پس از سال ها دولت آن را تعریف کرده و استان ها با توجه به شناختی که از وضعیت اقتصادی و اقشار ضعیف دارند در توزیع آن ورود پیدا می کنند.
رضایی افزود: عدالت اجتماعی و اقتصادی با هدفمند شدن یارانه ها محقق می شود و استانداران مجاز می شوند نسبت به حذف یارانه های نقدی خانوارهای پر درآمد استان خود اقدام کنند و درآمدهای حاصله را با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان صرف امور توسعه محور و حذف فقر در سطح نقاط روستایی و شهری کنند.
وی ادامه داد: هدایتگری یارانه ها در بین اقشار ضعیف و نیازمند به ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع می شود و کسانی که نیاز مالی و حمایتی ندارند حذف شده و امور توسعه ای و و عمرانی استان رونق می گیرد.
وی بیان کرد: معیشت مردم در لایحه بودجه سال آینده تقویت می شود و دولت منابع را طوری تنظیم کرده که دهک های مختلف جامعه کمتر دغدغه معیشتی داشته باشند.
نماینده مردم خمین در خانه ملت افزود: لایحه بودجه سال 98 همچنین به محیط زیست توجه ویژه ای دارد و با وجود مشکل درآمدی کشور برای حفظ و سلامت محیط زیست منابع خوبی در نظر گرفته شده است.
رضایی یکی از نقاط برجسته و مثبت لایحه بودجه 98 را سختگیری در خصوص هزینه های غیر ضروری و تعیین اولویت و تقدم تخصیص اعتبارات بیان کرد و افزود: بودجه 98 مبتنی بر انضباط خردکرد است و طوری تدوین شده که هزینه‌های غیرضروری کاهش دارد.
نماینده مردم خمین در خانه ملت افزود: افزایش 20 درصدی حقوق بگیران جامعه نیز از نقاط مثبت دیگر لایحه بودجه 98 است و با وجود قرار داشتن در شرایط تحریم، به معیشت مردم به ویژه کارکنان دولت از طریق دستمزد توجه ویژه شده است.
رضایی واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی را از دیگر نقاط قوت بودجه سال آینده بیان کرد و افزود: در بودجه سال 98 شرایطی فراهم شده که سهولت در تکمیل طرح های نیمه تمام ایجاد شود.
وی تاکید کرد: با رویکرد لایحه بودجه بخش خصوصی می تواند میدانداری کند و در سال آتی نقش موثری در تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی داشته باشد.
لایحه بودجه 98 با رقم یکهزار و 703 هزار میلیارد تومان سه شنبه چهارم دیماه توسط رییس جمهوری به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.