« محمدرضا شایسته جو » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در مراجعه به واحدهای کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در خواست مساعدت برای بخش های درمانی، قبوض آب، برق، گاز، تلفن، تسهیلات بلاعوض و هزینه اجاره مسکن را دارند.
وی اظهار داشت: هفت هزار و 300 خانواده این استان با هدف جلوگیری از آسیب کمتر در شرایط اقتصادی موجود مورد حمایت این نهاد قرار گرفته اند.
شایسته جو افزود: 20 میلیارد ریال در ماه به خانواده هایی که به این نهاد مراجعه و در سامانه ثبت شده اند، کمک حمایتی می شود.
وی ادامه داد: دولت برای رفع فقر مطلق در تبصره 14 قانون بودجه 97 با توجه به شرایط اقتصادی، اعتباری برای خانواده ها نیازمند پیش بینی کرده که خانواده های نیازمند استان مرکزی نیز مشمول بهره مندی از مزایای این طرح می شوند.
شایسته جو گفت: این حمایت مالی بر اساس وضعیت خانوار از یک میلیون 650 هزار تا پنج میلیون 600 هزار ریال است که به خانواده های شناسایی شده نیازمند پرداخت می شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 100 میلیارد ریال در آذرماه امسال در قالب تبصره 14 قانون بودجه به 43 هزار و 300 خانواده در این استان کمک مالی شده است.
شایسته جو افزود: خانواده هایی که مشمول بهره مندی از این تبصره می شوند همچنین می توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده کنند.
وی تصریح کرد: اجرای تبصره 14 قانون رفع فقر مطلق از تیرماه کلید زده شده است و تا پایان دی ماه یک هزار خانوار استان مرکزی می توانند از مزایای آن استفاده کنند.
44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی قرار دارند که 22 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.