به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان مرکزی، عدالت بهرامی افزود: امروز تلاش در راستای ایجاد اشتغال و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) است که به آن توجه ویژه می شود.
وی بیان کرد: حمایت های کمیته امداد به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی، اجتماعی و استفاده از قابلیت های فردی و گروهی بانوان در راستای توانمندسازی خود و فعالیت این افراد در سطح جامعه است.
بهرامی عنوان کرد: در راستای اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها و براساس ماده هفت این قانون، گسترش پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار و مددجویان، یکی از سیاست‌هایی است که دولت آن را پیگیری می‌کند و در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اقداماتی در دستور کار داشته است.
وی تصریح کرد: داشتن حداکثر سن 50 سال، ساکن شهر و سرپرست خانواربودن از شرایط اصلی در تحت حمایت قرار دادن زنان سرپرست خانوار شهری است که حتی با نداشتن شغل، نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

*** مشارکت 17 میلیارد ریالی شهروندان استان مرکزی در حمایت از نیازمندان
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی در سه ماهه نخست سال جاری 17 میلیارد و 658 میلیون ریال به نیازمندان کمک کرده اند.
ابوالفضل مرتضیان افزود: از مجموع این مبلغ، مبلغ 10 میلیارد و 248 میلیون ریال از 131 هزار و 886 صندوق صدقات کوچک، 836 میلیون ریال از دو هزار و 855 صندوق صدقات متوسط و شش میلیارد و 574 میلیون ریال از هشت هزارو 40 صندوق بزرگ جمع آوری شده است.
مرتضیان عنوان کرد: پارسال مردم استان مرکزی بیش از 325 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند که این مساعدت ها در بخش جشن نیکوکاری رشد 38 درصدی داشته است.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: طرح اکرام ایتام به منظور حمایت از کودکان یتیم و طرح محسنین برای حمایت از خانواده های نیازمند دارای سرپرست بیمار، از کار افتاده و فرزندان غیر یتیم خانواده های محروم راه اندازی شده است.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند می شوند.
7114/3075/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.