« مجید موزونی » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بخش یکی از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی است که به صورت همزمان در 16 شهر کشور از جمله اراک اجرا می شود و هدف از آن افزایش کیفیت زندگی ساکنان این منطقه است.
وی اظهار داشت: تسهیلگران این طرح با جامعه محلی کوی امام علی (ع) ارتباط برقرار می کنند و با تشکیل گروه های محلی نیازهای کالبدی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کارآفرینی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخته و در نهایت با کمک کارشناسان اساسی ترین نیازها شناسایی می شود.
معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: تمامی سازمان های دولتی برای اجرای این طرح باید هماهنگ و منسجم و با برنامه ریزی مشترک اقدام کنند که در این راستا کارگاه آموزشی برگزار شده است.
موزونی افزود: رایزنی با بخش های مختلف از جمله شهرداری در خصوص اجرای این طرح صورت گرفته و مقدمات مستقر شدن دفتر توسعه محله در کوی امام علی(ع) و شروع این برنامه ملی توسط شرکت رازاندیشان عمران به عنوان مجری انجام شده است.
وی اظهار داشت: دفتر توسعه محله و گروه های مردمی در کوی امام علی(ع)اراک فعال شده و سازمان های دولتی مرتبط با موضوع بازآفرینی با این نهاد هماهنگ هستند که اقدامات به صورت منسجم انجام و از موازی کاری جلوگیری شود.
معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بازآفرینی تنها نباید معطوف به ساخت و ساز و اقدامات عملیات ساختمانی باشد بلکه اقدامات نرم افزاری، ترویجی و ایجاد مشارکت عمومی در اولویت قرار دارد.
موزونی افزود: تغییر شکل کالبدی در محله های هدف بازافرینی در سایه ایجاد فضاهای مناسب شهری و شایسته شهروندان، پایگاه های اجتماعی، درمانی، خدماتی، فضای سبز و تغییر وضعیت معابر در محله های هدف به صورت همزمان محقق می شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.