به گزارش ایرنا، «مهدی زندیه وکیلی» روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی افزود: این واحدهای مسکونی با مراجعه به مراکز نمایندگی های استان منازل مسکونی خود را بیمه کرده اند.
وی ادامه داد: افراد روستایی که برای ساخت خانه از اداره کل بنیاد مسکن استان مجوز دریافت می کنند، منزل مسکونیشان بیمه می شود که این آمار نیز به واحدهای مسکونی که به صورت اختیاری از سوی شهروندان بیمه شده، اضافه می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: علاوه بر این منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز از سوی این نهاد انقلابی بیمه می شود.
وی بیان کرد: تعرفه بیمه منازل نیازمند بازنگری های کارشناسی است و رقم پرداختی ساختمان هایی که از استحکام لازم برخوردار هستند باید نسبت به دیگر ساختمان ها تفاوت داشته باشند.
زندیه وکیلی اظهار داشت: پوشش بیمه ای نوعی حامی در جبران خسارات در جریان وقوع حوادث است و می طلبد با فرهنگ سازی و آگاهی رسانی از مزایای بیمه مردم به این مهم ترغیب شوند.
وی ادامه داد: بیمه ها نیز باید برای جلب توجه مردم در خصوص بیمه منزل مسکونی ضمن دریافت تعرفه های منطقه ای، تخفیفات ویژه نیز قایل شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: سیاست های تشویقی برای بیمه منازل در استان نیاز است.
زندیه وکیلی در خصوص مانور زلزله مدارس در سال جاری نیز گفت: بیش از 2 هزار دانش آموز در 65 مدرسه نقاط مختلف استان مرکزی مسایل مربوط به امداد و نجات را آموزش دیدند اما لازم است برنامه ای در اداره کل آموزش و پرورش استان تدوین شود که بر اساس آن هر دانش آموز در طول 6 سال دوره ابتدایی یک بار آموزش های مربوط به امداد و نجات را فرا بگیرند.
وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش وظیفه دارد تا 10 روز آینده گزارش ویژه وسایل گرمایشی مدارس را تدوین و به ستاد مدیریت بحران استان ارائه کرده تا در صورت استفاده از بخاری های نفت سوز در مدارس عملیات جایگزین کردن بخاری های گازسوز انجام شود.
وی در خصوص طرح زمستانه پلیس راهور نیز گفت: این طرح از 22 آذرماه جاری آغاز شده و تا 22 اسفند ماه نیز ادامه دارد و 40 گروه پشتیبان نیز در طول شبانه روز جاده های استان را رصد می کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: 36 دستگاه تراکتور، 10 دستگاه کامیون، پنج دستگاه لودر و سه دستگاه بولدزر نیز برای امداد رسانی جاده ای آماده شده و 50 هزار تن شن و ماسه نیز خریداری شده است.
زندیه وکیلی گفت: امکانات و ظرفیت های امداد رسانی در استان فراهم است و درصورت هماهنگی برون بخشی می توان به بهترین شکل ممکن به هموطنان خدمات رسانی کرد.
وی افزود: برگزاری مانورها و دوره های آموزشی نیز نقش مهمی در بالا بردن سطح آمادگی افراد دارد که باید از سوی دستگاه های مختلف اجرایی شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: بیمه به عنوان پشتیبان اصلی نظام حاکمیتی در پرداخت خسارت ها هنگام بروز حوادث است که این مهم باید از سوی دستگاه های مختلف به خصوص رسانه ها در جامعه فرهنگ سازی شود.
حجت الاسلام والمسلمین«قاسم عبدالهی» افزود: پرداخت خسارت های کشاورزی از سوی بیمه ها چندان رضایت بخش نیست و به همین دلیل نیز روستائیان تمایلی چندانی به قرار گرفتن زیر چتر بیمه ندارند.
وی ادامه داد: روستاهای استان باید به صورت تجمیعی زیر چتر بیمه قرار بگیرند چرا که در این صورت به دلیل کاهش هزینه برای بیمه گذار روستایی تمایل این قشر از جامعه برای قرار گرفتن در زیر چتر بیمه بیشتر می شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به تاکید های قانون برای ترویج بیمه در بین اقشار جامعه، ساختمان های مسکونی و تجاری استان مرکزی از نظر پوشش بیمه ای باید به عنوان یک برنامه فرهنگی مورد توجه دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.
حجت الاسلام عبداللهی اضافه کرد: شرح وظایف شرکت های بیمه هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی باید برای مردم تشریح و تبیین شود و بیمه ساختمان های مسکونی و تجاری باوجودصرفه جویی در منابع ملی، شرکت های بیمه را مکلف به ارایه خدمت و جبران خسارت های وارده کنند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش، 795 روستای دارای دهیاری و یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.