« علی زندی فر» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش پراکنده برف در برخی جاده های استان از جمله راه اراک به بروجرد و تفرش گزارش شده اما، این مسیرها باز است و تردد در آن ها جریان داردو
وی اظهار داشت: در پی بارش برف در جاده اراک به بروجرد، زالیان، تفرش و سلفچگان از عصر روز پنجشنبه تاکنون 200 کیلومتر راه برفروبی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: رانندگانی که قصد تردد در راه های استان مرکزی را دارند باید خودروی خود را به زنجیر چرخ، لاستیک مناسب تجهیز کرده و باک خودروهایشان قبل از ورود به حریم راه های کوهستانی و سخت گذر پر باشد.
کارشناس هواشناسی استان مرکزی نیز گفت: نقاط کوهستانی و سردسیر این استان از عصر پنجشنبه با بارش برف و باران همراه بود و این بارش ها در شب یلدا نیز ادامه دارد.
«محمد رضا احمدی» افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره حاکی از ورود سامانه بارشی از نواحی غربی به کشور است که به تدریج از امروز استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی ادامه داد: این بارش ها عصر پنجشنبه و صبح جمعه در تمامی استان و از عصر فردا در مناطق جنوبی استان بیشتر خواهد بود.
احمدی گفت: با عبور این سامانه فعال از استان، دمای هوا در مناطق مختلف از روز یکشنبه با کاهش سه تا چهار درجه ای همراه خواهد شد و پیش بینی می شود که برودت هوا در برخی مناطق استان تا منفی پنج درجه سانتیگراد برسد.
وی اظهار داشت: شهرستان ساوه با بیشینه دمای 15 و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای 6 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در شبانه روز اخیر بوده است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
6013/1691/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.