مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده های استان مرکزی گفت: درپی بارش برف و باران، 700 کیلومتر از جاده‌های این استان برفروبی و نمک‌پاشی شده است.

به گزارش ایلنا، علی زندی فر گفت: تمامی راه‌های استان مرکزی باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی با بیان اینکه از دیشب تاکنون، 700 کیلومتر از جاده‌های استان برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است، گفت:  600 کیلومتر از این برف‌روبی درگردنه پاکل، گردنه زالیان و قاقان شهرستان شازند بوده که در سه مرحله توسط 9 گروه متشکل از 30 نفر پاکسازی و نمک‌پاشی شده است.

زندی‌فر ادامه داد: 100 کیلومتر از جاده‌های شهرستان تفرش شامل گردنه گیان در جاده تفرش- سلفچگان و گردنه نقره‌کمر جاده تفرش- فرمهین نیز توسط چهار گروه برف‌روبی و نمک‌پاشی شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به مصرف 110 تن مخلوط نمک، شن و ماسه در جاده‌های استان گفت: تمامی راه‌های استان مرکزی باز است و تردد در آنها جریان دارد و تنها خودروهای عبوری باید برای تردد از گردنه پاکل شهرستان شازند زنجیرچرخ داشته باشند.

ایرج کهریزی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: گردنه زالیان در مسیر اراک - بروجرد یکی از جاده‌های برف‌گیر است و با وضعیت فعلی بارش برف امکان بسته شدن آن وجود دارد.

کهریزی با توصیه به رعایت سرعت مطمئنه از مسافران خواست که برای تردد در جاده‌های استان تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، لاستیک مناسب، لباس گرم و پتو به همراه داشته باشند و باک خودروهای آنها نیز قبل از ورود به مرزهای کوهستانی پر باشد.

وی افزود: وضعیت هوا در بیشتر نقاط ایران تا 24 ساعت آینده به صورت بارش برف و باران گزارش شده که انتظار است مسافران قبل از اقدام به سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: مردم برای اطلاع از وضعیت راه های کشور می‌توانند با مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور به شماره تلفن 88255555 و یا سامانه 141 اداره راه تماس برقرار کنند.

کهریزی افزود: شماره 33685524 نیز برای اطلاع از وضعیت راه‌های استان مرکزی درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.