«علی زندی فر» روز یکشنبه در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری استان مرکزی، افزود: هفت هزار حلقه لاستیک از ابتدای مرداد ماه سال جاری با آغاز طرح توزیع لاستیک خودروهای سنگین با نرخ مصوب دولتی در این استان توزیع شده است.
وی اظهار داشت: با اختصاص ارز 42 هزار ریالی برای تامین لاستیک و لوازم یدکی مورد نیاز رانندگان وسایل نقلیه سنگین و ثبت سفارش های انجام شده این مشکل رفع می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: رانندگان این استان در سال جاری 64 خواسته به حق برای رفع مشکلات حمل و نقل جاده ای از مسئولان داشتند که با هماهنگی های انجام شده حدود 90 درصد آن ها محقق شده است.
زندی فر، برقراری بیمه تکمیلی را از خواسته های بحق رانندگان وسایل سنگین استان دانست و گفت: 900 هزار نفر از رانندگان وسایل نقلیه سنگین در کشور از طریق بارنامه از مزایای بیمه تکمیلی بهره مند شده اند.
وی خاطرنشان کرد: رانندگان و همسران آنان در مرحله نخست مزایای بیمه تکمیلی بهره مند شده اند و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری با ایجاد چارچوب قانونی زمینه بهره مندی فرزندان این افراد از این بیمه فراهم شود.
زندی فر گفت: 35 شاخص، میزان حمل بار بر کیلومتر برای رفع مشکل کرایه رانندگان وسایل نقلیه سنگین در نظر گرفته شده که امید است با همکاری و هماهنگی صنوف فعال در این حوزه با اداره کل راهداری و حمل نقل جاده استان مرکزی زمینه رفع این مشکل نیز فراهم شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان با برخورداری از سه هزار واحد صنعتی، 6 هزار و 600 کیلومتر جاده فرعی و اصلی و قرار گرفتن در شاهراه اصلی کشور از اهمیت و جایگاه خاصی در زمینه صنعتی و حمل و نقل جاده ای برخوردار است.
«حمیدرضا نوازنی» افزود: تحولات اخیر به مسئولان کشور و استان ثابت کرد که از نقش حمل و نقل در اقتصاد کشور غافل نباشند و می طلبد که برای جلوگیری از تکرار این حوادث به این حوزه توجه ویژه شود.
وی ادامه داد: رانندگان وسایل سنگین استان مرکزی 64 خواسته از مسئولان داشتند که با هماهنگی های انجام شده بیشتر این خواسته ها محقق شده است و رفع بقیه این مشکلات در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: اتفاق های اخیر به مسئولان نشان داد که در چند سال اخیر از حمل و نقل ریلی غافل شده و تمامی توجه آنان به حمل و نقل جاده ای معطوف شده است و کوچکترین خلل در این حوزه مشکلاتی را در زندگی مردم به وجود می آورد.
نوازنی یادآور شد: بر اساس آمارها وضعیت تلفات جاده ایدر سال جاری در این استان تامل برانگیز است و نسبت به آمار سال های قبل روند افزایشی دارد.
وی، افزایش قیمت بلیت هواپیما و حمل و نقل ریلی را از جمله عوامل افزایش تلفات جاده ای در استان و کشور دانست و گفت: افزایش قیمت در این حوزه افزایش تردد جاده ای و افزایش آمار تلفات را به همراه داشته است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی افزود: 17 هزار نفر سالانه در جاده های کشور جان خود را از دست داده و چند برابر آن مصدوم می شوند که این مهم هزینه های بسیاری برای کشور به همراه دارد.
نوازنی گفت: آمار کشته ها در حین حوادث رانندگی در استان مرکزی حدود 2 برابر کشور است که این مهم نشان دهنده شدت برخورد در تصادفات جاده ای این استان است که افزایش میانگین تردد خودروهای سنگین در جاده های استان نسبت به کشور از عوامل این افزایش است.
رئیس صنفی رانندگان اراک نیز در این نشست گفت: در آمد رانندگان خودروهای سنگین بر اساس ریال است و تامین لوازم و لاستیک مورد نیاز آنان بر اساس دلار تامین سنجش می شود که این مهم مشکلات فراوانی را برای حمل و نقل جاده ای کشور و استان به همراه داشته است.
«محمد علی رضایی» افزود: قیمت لاستیک و لوازم یدکی خودروهای سنگین با افزایش قیمت دلار افزایش یافت و با کاهش قیمت ارز قیمت این محصولات کاهش محسوس ندارد و می طلبد که مسئولان مربوطه به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: لوازم غیر ضروری به کشور وارد می شود ولی در زمینه ورود لوازم ضروری از جمله لاستیک و لوازم یدکی مورد نیاز رانندگان اقدام خاصی صورت نگرفته است.
در این نشست شماری از رانندگان و راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تقدیر شدند.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.