به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر «ابوالفضل حمزه لوییان» افزود: این دام ها به منظور مقابله با شیوع احتمالی بیماری های دامی و مشترک علیه تب برفکی، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، آبله، قانقاریا و طاعون نشخوارکنندگان کوچک( ppr ) در این استان واکسینه شدند.
وی ادامه داد: سه میلیون و 455 هزار راس در مدت مشابه سال گذشته برای جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری ها در سطح استان مرکزی واکسینه شدند.
سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 6 هزار و 374 قلاده سگ علیه بیماری هاری و 498 هزار و 610 راس دام علیه بیماری تب مالت برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری مشترک بین انسان و دام در سال جاری ایمن سازی شدند.
دکتر حمزه لوئیان افزود: 416 هزار و 580 راس دام برای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام علیه بیماری سیاه زخم واکسینه شدند.
وی خاطرنشان کرد: تست بروسلوز بر روی 10 هزار و 610 راس گاو و 628 راس گوسفند برای پیشگیری از انتقال بیماری تب مالت به جمعیت انسانی انجام شد و 15 راس گاو و 39 راس گوسفند مبتلا به این بیماری در استان شناسایی و از چرخه تولید حذف شد.
سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 17 هزار و 810 مورد تست سل برای مقابله با انتقال این بیماری به انسان در دامداری های استان انجام و 13 راس دام مبتلا به این بیماری شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
دکتر حمزه لوئیان ادامه داد: 717 مورد تست مشمشه نیز امسال با هدف پیشگیری از این بیماری در مزرعه های نگهداری اسب و حیوان های تک سمی استان انجام شد که در این تست ها یک مورد مثبت تشخیص و اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 899 واحد پرورش طیور، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.