« لادن مهدوی هزاوه » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 84 درصد از جاده های استان نیز زیر پوشش اپراتورهای همراه اول و ایرانسل قرار دارد.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: از مجموع یکهزار و 210 روستای استان مرکزی یکهزار و 117 روستا دارای ارتباطات و یکهزار و 59 روستا دارای تلفن خانگی هستند.
مهدوی هزاوه افزود: وضعیت استان در حوزه ارتباطات مطلوب و در شاخص توسعه یافتگی ارتباطات و فناوری اطلاعات (شاخص IDI)، از ابتدای دولت یازدهم تاکنون با هفت پله صعود در جایگاه هشتم کشوری قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: پس از اجرای مرحله نخست طرح توسعه ارتباطات روستایی، 491 نقطه روستایی استان از اینترنت نسل چهارم پرسرعت بی سیم بهره مند شدند و 541 روستای دیگر استان نیز در مرحله دوم طرح توسعه ارتباطات روستایی از محل USO از خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم نسل چهارم برخوردار می شوند.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: با توجه به شروع فعالیت اپراتور شبکه علمی ایران (شعا)، که بخشی از شبکه ملی اطلاعات است، اتصال چهارمرکز دانشگاهی استان شامل اراک، صنعتی اراک، تفرش و دانشکده علوم پزشکی ساوه از اولویت های این اداره کل در سال جاری است و همچنین اتصال سایر مراکز علمی استان به این شبکه در دست پیگیری قرار دارد.
مهدوی هزاوه افزود: بهره برداری از مرکز داده استان و صدور مجوز ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و خدمات عمومی بخش غیر دولتی در مناطق کمتر توسعه یافته شهری، از دیگر برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در سال جاری است.
یک میلیون 750 هزار مشترک فعال همراه اول، ایرانسل و رایتل در استان مرکزی وجود دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.