سید «علی آقازاده » عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین در جمع خبرنگاران افزود: بزرگترین واحد تولید کنننده سلول های خورشیدی خاورمیانه در ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
وی اظهارداشت: همه تجهیزات این واحد صنعتی از کشورهای اروپایی خریداری شده که بیشتر آنها وارد سایت و نصب شده و مابقی نیز به زودی نصب می شود.
استاندار مرکزی افزود: این واحد تولیدی در زیرساخت برق مشکلاتی داشت که با تمهیدات اندیشیده شده مشکل تامین برق نیز حل شد.
آقازاده بیان کرد: کاهش هزینه برق مصرفی و تعمیر و نگهداری مناسب از مزایای سلول های خورشیدی است که امید است راه اندازی بخش اول این واحد تولیدی فرهنگ استفاده از انرژی های پاک را با توجه به شرایط جغرافیایی کشور، نهادینه کند.
فرماندار خمین در نشست بررسی مشکلات زیر ساخت های شهرک و نواحی صنعتی گفت: نواحی و شهر ک صنعتی خمین با مشکل آب و برق مواجه هستند.
«احمد طهرانی» افزود: در ناحیه صنعتی شهید سعیدی و شهدای خرمدشت مشکل تامین برق وجود دارد به طوری که امکان واگذاری و تامین برق حتی برای اهالی قورچی باشی وجود ندارد.
وی بیان کرد: برق فشارقوی برای راه اندازی صنایع مادر و صنایع جدید در خمین وجود ندارد و ساخت نیروگاه 500 مگاواتی از مصوبات دولت نهم و ستاد اقتصاد مقاومتی تاکنون در این شهرستان اجرایی نشده است.
فرماندار خمین اظهارداشت: نبود پست برق 63 کیلو واتی در ناحیه صنعتی سعیدی و خرمدشت و پست برق 400 کیلو واتی در شهرک صنعتی باعث شده طرح های صنعتی که مصرف بالا برق دارند، به بهره برداری نرسند.
فرماندار خمین خواستار تامین آب از خط انتقال آب از سد کوچری به صنعت خمین شد و افزود: 30 لیتر آب بر ثانیه از این خط انتقال به شهرک صنعتی خمین و 10 لیتر در ثانیه به ناحیه صنعتی شهید سعیدی مصوب شده که تا کنون اجرایی نشده است.
طهرانی افزود: دولت امتیازاتی به خمین داده که در بخش صنعت تحول ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: واحدهای تازه تاسیس طبق برنامه چهارم توسعه در مناطق محروم تا 20 سال از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند که این روند تاکنون در خمین اجرایی نشده است.
طهرانی بیان کرد: اجرایی شدن معافیت های مالیاتی طبق برنامه چهارم توسعه و ایجاد زیر ساختهای آب و برق باعث تسریع در توسعه صنعت این شهرستان می شود.
عملیات اجرایی واحد تولید کننده سلول های خورشیدی از سال گذشته در مساحت 15 هکتار در شهرستان خمین کلید خورد.
ظرفیت تولید سلول های خورشیدی در این واحد صنعتی 90 هزار قطعه سلول در روز است، که معادل 32 میلیون قطعه سلول در سال می شود.
متوسط توان الکتریکی خروجی هر قطعه سلول را بیش از چهار وات بیان کرد و افزود: بهره وری عملکرد این محصول تولیدی بیش از 98 درصد با نرخ مقاومت کمتر از یک درصد است.
سیستم تصویری کنترل کیفیت رنگی به منظور ایجاد ظاهر یکنواخت سلول ها در سطح پنل پیش بینی شده و سیستم کنترل کیفیت الکتریکی سلول ها به صورت 100 درصد است.
سلول های خورشیدی این واحد تولیدی از نوع چند کریستال در قالب 6 اینچی تولید می شود که این روش تولیدی اکنون به عنوان روش تولید استاندارد در سلول های فتوولتائیک شناخته شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای یک شهرک صنعتی و 2 ناحیه صنعتی است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.