به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، محمدرضا بنائیان مفرد افزود: این موفقیت با تلاش کارکنان واحد آماده سازی تختال (واحد 28) و با همکاری واحد جرثقیل ها، دفتر فنی تولید، برنامه ریزی تولید و کنترل کیفی، در مهرماه سال جاری، محقق شد.
رئیس تولید و تعمیرات واحد آماده سازی تختال فولاد مبارکه نیز در این زمینه گفت: تلاشگران ناحیه فولادسازی علاوه بر ثبت این رکورد، موفق شدند، با ثبت رکورد روزانه، ارسال240 عدد تختال داغ (HOT CAHARGE) به نورد گرم برگ زرین دیگری بر افتخارات این ناحیه اضافه کنند.
نورالدین رئیس زاده گفت: فرایند آماده سازی و اصلاح (CONDITIONING) در صنایع فولاد از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به چگونگی ارسال تختال از واحدهای فولادسازی به واحدهای نورد گرم در کارخانه های فولادسازی افزود: به منظور انجام عملیات نورد گرم، پس از تولید تختال‌ها، فرایند آماده سازی پیچیده‌ای به منظور سرد کردن، رفع عیوب، انبار و در نهایت ارسال تختال به خط نورد گرم انجام می شود و توان و ظرفیت واحد آماده سازی تختال بر روی کل مجموعه تأثیر دارد.
رئیس تولید و تعمیرات واحد آماده سازی تختال فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت و مزایای شارژ داغ تختال به نورد گرم افزود:یکی از دغدغه‌های هرکارخانه فولادساز ازجمله فولاد مبارکه کاهش هزینه ها به ویژه کاهش مصرف انرژی است، در این راستا، رویکرد اول، توسعه انبار کوره های پیشگرم بود که هزینه های زیادی را در برداشت.
وی افزود: استفاده از مکانیزم ارسال تختال به نورد گرم به روش HOT CHARGE و بدون آنکه تختال ها سرد شوند در جهت کاهش هزینه های ناشی از مصرف انرژی در پیش گرم کردن تختال ها، در دستور کار فولاد مبارکه قرارگرفته است.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.