به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز شنبه در جریان بازدید از گلخانه های سطح شهرستان ورامین گفت: احداث گلخانه علاوه بر کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در بازده محصول نیز نقش به سزایی داشته و باعث افزایش راندمان در مصرف آب، نهاده های کشاوزی و سوخت شده و در افزایش میزان تولید نقش به سزایی ایفا می کند.
وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود، بیش از 90 درصد از منابع آب کشور صرف بخش کشاورزی می شود که بخش عمده ای از این آب از منابع زیرزمینی استحصال می شود که این امر به سفره های زیر زمینی خسارات جبران ناپذیری وارد می کند در صورتی که با استفاده از روش کشت گلخانه ای می توان مصرف آب را یک سوم کاهش داد.
وی تصریح کرد: دولت یازدهم به منظور توسعه کشت گلخانه ای ، به متقاضیان توسعه گلخانه تسهیلات بانکی اعطا می کند و متقاضیان می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی ، تقاضای خود را ارائه و از این تسهیلات برخوردار شوند.
فرماندار ورامین اظهار کرد: در حال حاضر 320 هکتار گلخانه در اراضی کشاورزی ورامین تأسیس شده که با اجرای طرح توسعه ، این میزان تا پایان سال جاری به 350 هکتار افزایش خواهد یافت.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که از این میزان تنها 38 هزار هکتار به دلیل کمبود منابع آبی زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.