« محمدرضا حاجی پور» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تجهیز و راه اندازی این طرح های صنعتی بیش از 18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح های صنعتی هفت هزار و 800 فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: 55 واحد صنعتی تعطیل در سال جاری با پرداخت تسهیلات و مشارکت بخش خصوصی در این استان به چرخه تولید بازگشتند و این خطه صنعتی در شاخص مذکوررتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.
وی تمام شاخص های صنعتی استان را رو به رشد عنوان کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری استان بیش از 57 درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال جدید در پروانه های صادر شده بیش از 31 درصد رشد داشته است.
حاجی پور در خصوص تشکیل کمیته شناسایی و ارزیابی مشکلات صنایع استان مرکزی گفت: 70 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امسال در استان تشکیل و 260 پرونده بررسی و 349 مصوبه نیز صادر شده است که در این راستا 218 مصوبه معادل 62 درصد اجرایی شده است.
وی ادامه داد: 53 واحد صنعتی و کشاورزی در این استان امسال با مشارکت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و با معرفی به بانک های عامل 970 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید گرفتند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید امسال از 23 مرداد ماه به استان مرکزی ابلاغ شده و تاکنون 323 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت نام نویسی کرده اند.
وی بیان کرد: 179 طرح از 323 متقاضی تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی شدند و پرونده 118 طرح نیز در کمیته های استانی در دست بررسی است.
حاجی پور اظهار داشت: رقم تجمیعی این تسهیلات 9 هزار و 217 میلیارد ریال است که تاکنون 970 میلیارد ریال به 53 واحد صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ بانک مرکزی پرونده های معرفی شده به بانک ها از شرط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی هستند و در دستورالعمل ابلاغی امسال واحدهای تولیدی بالای 100 نفر شاغل می توانند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.
وی افزود: متقاضیان می توانند درخواست خود را در سایت بهین یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه های سایت سازمان نسبت به تکمیل و ارسال پرسش نامه های تکمیلی اقدام کنند.
استان مرکزی با سه هزار واحد صنعتی و اشتغال بالغ بر 106 هزار نفر از نظر تنوع تولید در رتبه اول، توسعه یافتگی رتبه چهارم، اشتغال در بخش صنعت رتبه ششم، تعداد شرکت های دانش بنیان رتبه پنجم و ایجاد ارزش افزوده صنعتی رتبه نهم کشور را داراست.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.