به گزارش ایرنا، سید«مهدی مقدسی» روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان در اراک، افزود: دولت باید آیین نامه اجرایی قانون جامع حمایت از معلولان را به تصویب برساند تا مطالبات و خواسته های برحق این افراد تحقق یابد.
وی اظهار داشت: این قانون سال گذشته با هدف بهبود شرایط معلولان و کاهش مشکلات به تصویب نمایندگان مجلس رسید و دولت باید با ابلاغ آن به دستگاه ها زمینه بهره مندی خانواده بهزیستی از مزایا آن را فراهم کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول سال های متمادی ایراداتی به لایحه حمایت از معلولان وارد می شد که در نهایت قانون جامع در این زمینه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
مقدسی افزود: تصویب قانون حمایت از معلولان گامی بزرگ برای سازمان بهزیستی کشور برای ارایه خدمات بهتر به جامعه هدف معلولان تحت پوشش به شمار می رود و امید است که مشکلات معلولان با تصویب این قانون به مرور کمتر شود.
وی در ادامه اظهار داشت: مشکلات اقتصادی به ویژه تورم به قشر آسیب پذیر فشار مضاعفی وارد می کند و انتظار می رود با اجرای قانون حمایتی معلولان بتوان پوشش امور برای این قشر را افزایش داد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: 30 هزار و 319 معلول در این استان شناسایی و صاحب پرونده هستند که از خدمات این نهاد حمایتی استفاده می کنند.
«زهرا امینی» افزود: نواقص معماری شهری و ساختمان ها تردد را برای معلولان مشکل کرده است ومناسب سازی ناوگان حمل و نقل برای این قشر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: بیکاری و نداشتن شغل مناسب عمده مشکل معلولان استان است و این درحالی است که 50 درصد از معلولان استان از نوع جسمی و حرکتی هستند که توان انجام کار را دارند اما با وجود صنایع مختلف در استان شغل مناسب ندارند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: حدود سه هزار معلول استان صاحبخانه شده اند که با همکاری دولت و خیران تلاش برای خانه دار شدن بقیه افراد معلول در حال انجام است.
امینی افزود: استان مرکزی رتبه 10 را از نظر میزان معلولیت در بین سایر استان ها دارد.
65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.