به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» شامگاه سه شنبه در آیین تقدیر از موکب داران استان مرکزی در آیین معنوی اربعین حسینی، افزود: این استان در برنامه ریزی خدمات مطلوب و مشارکت خیران برای این ایین معنوی در کشور سرآمد است.
وی ادامه داد: ارایه چهار میلیون 500 هزار وعده غذایی به زائران بدون اعتبار دولتی از ایران و عراق بخشی از اقدامات موکب داران استان مرکزی است که جای تقدیر دارد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: همایش بزرگ پیاده روی اربعین مهمترین و بزرگترین آیین مذهبی در تاریخ و مولد قدرت بی نظیر برای جهان اسلام است که می تواند گره بسیاری از مسایل و مشکلات جهان اسلام را باز کند.
آقازاده ادامه ‌داد: اجتماع عظیم مسلمانان در اربعین حسینی(ع) هیچ جای جهان سابقه ندارد به طوری که امسال بیش از 15 میلیون زائر در این آیین معنوی شرکت کردند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نیز در این آیین گفت: 45 موکب از استان در ایام اربعین امسال به زائران حسینی خدمات رسانی کردند.
«خلیل نجفی» افزود: 14 موکب در مبادی ورودی شهرهای مختلف استان و مرز مهران، یک موکب در کاظمین، 12 موکب در مسیر نجف به کربلا، 12 موکب در نجف و بقیه نیز در کربلای معلی به زائران حسینی خدمات رسانی کردند.
وی ادامه داد: 250 هزار شب اسکان و توزیع چهار میلیون 500 هزار وعده غذای گرم بخشی از اقدامات استان مرکزی در ایام اربعین امسال است.
بیش از 57 هزار نفر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین امسال شرکت کردند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.