به گزارش ایرنا،‌ «محمد رضا منصوری» شامگاه سه شنبه در همایش کارگری در تالار خانه کارگر شهرستان ساوه ، اظهار داشت: قشر کارگران از زحمتکش ترین و متعهدترین بخش های جامعه هستند و باید معیشت آنان به درستی دیده شود.
وی افزود: اتفاقات و مشکلاتی دامن گیر جامعه کارگری کشور شده که همه مسئولان باید برای حل آن ها بسیج شوند و نباید نیروی کارگری ایران در زمره نیروی انسانی ارزان باشد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت اظهار کرد: کاستن از حجم نقدینگی در جامعه و سوق دادن سرمایه ها به طرف تولید و اشتغال از راهکارهای بهبود شرایط معیشتی و درآمد کارگران است.
منصوری گفت: تکیه بر رونق صادرات و کیفیت تولید 2 بال مهم در عبور از شرایط سخت کنونی است که همه مسئولان باید راه چاره موثر برای آن به کار گیرند.
وی افزود: امور تولید باید به دست متخصصان متعهد و خلاق سپرده شود به ویژه در حوزه صنایعی چون خودروسازی نیاز است با زیرکی و تدبیر به پیش رفت و صادرات و تولید را رونق بخشید.
منصوری تربیت نیروی کار متخصص و عملیاتی در کشور را نتیجه یک نظام آموزش پرورش پویا دانست و افزود: تربیت نیروی کار باید مهارت محور باید و خلاقیت و ایده در روند تولید تا صادرات در اولویت قرار گیرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان کشور پس از سال ها درس خواندن و اخذ مدرک تحصیلی،‌ اکنون بیکار هستند و مهارت خاصی ندارند و این برای حوزه اقتصادی ناخوشایند و زیان بار است.
فرماندار ساوه و معاون استاندار مرکزی نیز در این همایش گفت:‌ کارگران از اقشار شریف و زحمتکش جامعه هستند و در همه صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و عرصه های انقلاب و کشور همواره حضوری فعال و با نشاط داشته اند.
«محمد بهاروند» افزود: انقلاب اسلامی مرهون زحمات و فداکاری جامعه کارگری است و این قشر صاحب اصلی انقلاب هستند.
وی ادامه داد: دستاوردهای اقتصادی و استقلال کشور مرهون زحمات و ایثارگری‌های کارگرانی است که ایران را از کشوری وابسته به درجه بالایی از استقلال در همه زمینه ها رساندند.
فرماندار ساوه اظهار داشت: اگر امروز جلوی ورود کالاهای قاچاق و خارجی به درون کشور گرفته می شود، بر اثر کیفیت کاری کارگران و عملکرد موثر و زحمات شبانه روزی آنان است.
بهاروند تاکید کرد: این حق طبیعی کارگران بومی است که در خدمت توسعه کشور باشند.
وی با بیان اینکه کارگران خارجی فقط در چهار رشته می‌تواند فعالیت کنند، افزود: از وزارتخانه های کشور و کار درخواست داریم که به دلیل وجود نیروی کار فعال و بومی اجازه کار به افراد خارجی داده نشود و در شهرستان ساوه نیز اولویت اشتغال با کارگران بومی باشد.
معاون استاندار مرکزی گفت: دولت و مجلس برای رفع مشکلات کارگران دغدغه دارند و تلاش هایی در جریان است که بخشی از نارسایی ‌هایی که در اثر شرایط اقتصادی ایجاد شده را جبران کنند.
به گفته فرماندار ساوه، دولت و مجلس کوشش می کنند که با اجرای برنامه تحول سلامت، بخشی از مشکلات بیمه ای جامعه کارگری فعال در حوزه مشاغل ساختمانی را برطرف کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: با عبور کشور از تحریم های ظالمانه، ضمن حل مشکلات واحدهای تولیدی، طیف جدیدی از صنایع نیز ایجاد شود و مشکلات کارگران نیز تا حد امکان کاهش پیدا کند.
شهرستان 285 هزار نفری ساوه با بهره مندی از چهار شهر و ناحیه صنعتی و فعالیت افزون بر 550 کارخانه و صنعت نیمی از ظرفیت اشتغال استان مرکزی را دارا می باشد.
9921/6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.