«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه بارشی حاکم بر استان که از روز چهارشنبه نقاط مختلف را در برگرفته تا روز دوشنبه استمراد دارد.
وی بیان کرد: با عبور این سامانه آسمان استان کمی تا قسمتی ابری، در مناطق مستعد در برخی از ساعات به ویژه ساعات شب و صبح همراه با مه و در باقی نقاط همراه با مه رقیق یا غبار محلی پیش بینی شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: از روز دوشنبه هفته جاری به دلیل افزایش رطوبت در جو افزایش ابر نیز برای آسمان این استان پیش بینی می شود و بر این اساس از بعدازظهر روز دوشنبه تا چهارشنبه آسمان استان، قسمتی ابری است.
مرادی اظهار داشت: بر اساس خروجی فعلی مدل های پیش بینی، بارشی در استان مرکزی در این مدت پیش بینی نشده است.
وی گفت: سامانه فراگیر بعدی بارشی، از روز جمعه کشور را تحت تاثیر قرار می دهد که در خصوص جزئیات تاثیر آن بر استان مرکزی اطلاع رسانی های لازم انجام می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: کمینه دمای هوا در 2 روز آینده بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش می یابد و بر این اساس دمای هوا در شهرهای سردسیر استان مرکزی به زیر صفر خواهد رسید.
مرادی عنوان کرد: خمین با بیشینه دمای 12 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای 6 دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
وی افزود: 19 و 2 دهم میلیمتر بارندگی به طور میانگین در چهار روز گذشته در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان برای آشتیان 16 و 2 دهم میلیمتر، اراک 21 و هشت دهم میلیمتر، تفرش 11 و چهار دهم میلیمتر، خمین 28 و یک دهم میلیمتر، خنداب 13 و 6 دهم میلیمتر، دلیجان 15 و هفت دهم میلیمتر، ساوه 6 و 2 دهم میلیمتر، شازند 58 و 2 دهم میلیمتر، غرق آباد 20و 6 دهم میلیمتر، کمیجان 15 و 9 دهم میلیمتر، محلات 21 و پنج دهم میلیمتر، زرندیه هفت و هفت دهم میلیمتر و فرمهین 13 دهم میلیمتر بوده است.
88 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.